Academy Awards 2011

Kollade klart på Academy Awards(Oscarsgalan) för en liten stund sedan, som jag skrev igår hade jag varit alldeles för trött i skolan om jag kollat direkt inatt. Men i alla fall tyckte jag att priserna delades ut till rätt personer/filmer mestadels. Hade förväntat mig att The Social Network skulle ha fått fler än vad de gjorde, men det gjorde de inte(har inte sett filmen ännu, måste göra det dock, så jag kan inte säga om den hade förtjänat fler eller inte). Dock var det en sak som gjorde galan sämre än vad den brukar, värdarna var ganska stela, eller i alla fall James Franco, Anne Hathaway var väl bättre. Känner när jag sett galan att det är flera filmer jag vill se, bland annat Black Swan, The Fighter och The King's Speech.

Nu ska jag inte sitta här och skriva mer om Academy Awards(även om jag gillar att se den galan och skulle kunna sitta här länge och skriva om filmerna och allt. Där visar man sin uppskattning för filmerna och personerna bakom dem, tänk vad mycket jobb som går åt för de filmer som vi inte inte behöver lägga ner alls mycket energi för att kolla på). Nu ska jag ta och se på någon disneyklassiker, hihi. Tror det får bli Mulan!

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0