Cirkeln, The Morganville Vampires m.m.

Berättade i detta inlägg att jag beställde böcker som jag skulle ha med och läsa i stugan, dessvärre hann de inte komma innan vi skulle åka. Så jag tog med några andra böcker som jag hade hemma istället: Cirkeln, Nick & Norahs oändliga låtlista, I skuggan av värmen och några fler, men jag läste bara dessa tre. Den sistnämnda hade jag redan läst (är en av mina favoriter) för några år sedan, men inte de andra. Hade nästan glömt bort att jag hade dem faktiskt. Nick & Norahs oändliga låtlista var bra, den läser man (i alla fall jag) ut på några timmar bara då den är så kort, men den är ingen bok som man tänker så mycket på efteråt. Den bästa boken som jag läste var ändå Cirkeln, helt otroligt bra (den är svensk också)! Ska köpa uppföljaren Eld när jag ska på stan senare i veckan (det är  en trilogi och den sista boken utkommer nästa år tror jag). Boken är över 500 sidor, men jag läste ut den på två dagar, så bra var den!
 
Igår hämtade jag ut böckerna som jag hade beställt, men som inte hade hunnit komma. The Morganville Vampires började jag med, jag köpte en utgåva som innehöll de två första böckerna i serien. Jag läste ut den första igår och började lite på den andra (ska fortsätta när jag skrivit klart detta inlägg, haha). Gillar man vampyrer och det övernaturliga så tror jag att man gillar denna bok. Enligt mig så blev den bara bättre och bättre ju mer man läste. Beställde den tredje och fjärde boken i serien för någon timme sedan!

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0