Bokenkät.

Ljudbok eller bok i handen? 
Bok i handen alla gånger. Har försökt att lyssna på ljudbok, men det slutar alltid med att jag börjar tänka på annat...
Tumblr_lugfw21kly1qbaypno1_400_large
 
Pocket eller inbunden?
Båda. Pocket är praktiska (och billigare), men inbundna är finare.
 
Påhittat eller verklighetsbaserat? 
Spelar ingen roll, fast jag läser fler påhittade böcker än verklighetsbaserade.
 
Harry Potter eller Twilight?
Harry Potter! Twilight var jag besatt av ett tag, men Harry Potter tröttnar jag aldrig på. Jag har ju växt upp med Harry, Ron, Hermione och alla andra.
 
Fantasivärld eller vår värld? 
Båda. Fantasivärlden gillar jag som ni vet, men ibland så vill jag variera mig och läser om vår värld. Jag har ju faktiskt några favoriter som ändå utspelar sig i vår värld. Jellicoe Road och The Fault in our Stars för att nämna två.
 
Kindle, iPad eller annat?
Läser inte böcker på surfplattor, kanske för att jag inte äger någon, men jag tror inte att jag skulle läsa på en surfplatta även om jag hade en. Jag gillar känslan av att hålla en riktig bok för mycket.
 
Låna eller köpa böcker?
Köpa. Gillar att äga böcker, jag lånar knappt från biblioteket. Har gjort det ett fåtal gånger bara och då har det varit i skolans bibliotek.
 
Bokhandlar eller online?
Båda. Jag älskar att vara i en bokhandel och gå runt och titta (min favoritbokhandel ligger i London), men det brukar vara billigare att köpa engelska böcker på nätet så jag köper nästan alltid där. Adlibris och CDON brukar jag beställa ifrån.
 
Ensamstående bok eller trilogi? 
Gillar båda, men det är alltid kul att läsa fortsättningar.
 
Tjock bok eller kort bok? 
Spelar ingen roll, men jag läser gärna lite tjockare böcker.
 
Romans eller action?
Helst båda, romans blandat med action/action blandat med romans brukar vara det jag läser.
 
Mysa under en filt eller steka i solen?
Mysa under en filt slår steka i solen med hästlängder.
 
Varm choklad eller latte? 
Beror på vad jag är sugen på, jag gillar både kaffe och choklad.
 
Läsa recensioner eller bilda egen uppfattning?
Både och. Om det är en bok som jag är osäker på om jag vill läsa så tittar jag gärna på recensioner. Men sedan bildar jag en egen uppfattning, ibland håller jag med recensionen och ibland inte.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0