Skyfall.

Tumblr_mciv6qf1lr1r724tzo1_500_large
 
Var som sagt och såg Skyfall (nya bond-rullen) på bio igår. Modernt möter klassiskt skulle jag nog beskriva filmen med. Skådespelarna levererar (lite stolt är man ju också att två svenskar är med), snyggt filmad, bra soundtrack och drama blandat med action ger filmen mer karaktär. Daniel Craig spelar min favoritbond (jo, jag tycker nog att han är bättre än Connery till och med), Javier Bardem spelar den psykopatiska skurken och gör det klockrent och Judi Dench spelar M som har en större roll i denna film (vilket är kul, för hon är en sådan bra skådespelerska). Filmen är lite annorlunda mot andra Bond-filmer, men jag gillar det. Emellanåt blev det liiite tråkigt och en av bondbrudarna kändes väldigt onödig (mina två minus med filmen). Men allt det andra väger upp och gör den till en sjukt bra film!

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0