Igår.

Var upptagen hela dagen igår, därav ingen uppdatering här. Vi (jag, Diane, Livio, Jorge, Sungryeong, Yoshi och Lim) åkte med bussen igår klockan tio till Manchester. När vi kom fram gick vi till ett café och satte oss och åt frukost och värmde upp lite inför provet. Sedan när det var dags så gick vi bort till akademin där provet skulle hållas, fick ta foto och sådant och sitta och vänta ett tag. Mina nerver...
 
Klockan 13:46 skulle jag och Livio göra provet, men det var försenat så vi gjorde det efter ett två istället. Femton minuter av nervositet och ingen aning om vad jag faktiskt pratade om kan jag beskriva mitt speaking-test med. Känns i alla fall skönt att ha det överstökat även om jag inte alls är nöjd! Efter provet gick vi och dränkte våra sorger med mat medan de andra gjorde provet. Sedan var det dags att knalla bort till bussen, möta upp de andra och få vänta på busstationen ett bra tag då bussen var försenad. Kom till slut hem efter att ha åkt i en knöckfull buss i alla fall!
 
När vi kommit tillbaka till Liverpool gick vi alla till Livios studentboende och åt lite raclette och ost-fondue tillsammans med några andra. Typisk svensk mat. Eller så var det schweiziskt. Ni får gissa. Skratt, spel, och snack om lite all möjligt till efter klockan tolv där borta. Efter det gick vi till vårt studentboende istället för att det var som en bastu i St. Andrews. Jag, Yoshi, Livio och Jorge gick till den sistnämndas rum och spelade kortspel i några timmar innan vi alla var för trötta för att fortsätta.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0