En lista.

A show that you miss:
Gilmore Girls (sedan så skulle jag gärna ha sett en fortsättning på Pan Am).
 
A show that you wish more people were watching:
Supernatural - borde verkligen få en bättre sändningstid så att fler upptäcker denna fantastiska serie.
 
Favourite new show (aired recently):
Arrow och Elementary kanske? De flesta serierna jag tittar på har ju gått någon/några säsonger. Annars skulle jag nog ha sagt Person of Interest.
 
Favourite show:
Supernatural, The Vampire Diaries och F.R.I.E.N.D.S är några (av många).
 
A show you hate:
Har väl ingen jag direkt hatar, men tycker att Lost är  väldigt överskattad (nu kommer väl alla döda mig för att jag säger det). Eller jo, jag kom på en serie jag faktiskt hatar - Two and a Half Men (så sjukt dåligt).
 
Favourite season finale:
Fick typ hjärnsläpp nu, för jag kommer inte på någon. Men True Bloods säsongsfinaler rent allmänt är ju himla bra, de brukar alltid vara spännande och slutar med en cliffhanger (den enda gången jag gillar cliffhangers) som liksom gör att alla säsonger blir som en enda säsong på ett sätt (does it make any sense?).
 
A show you thought you wouldn't like but ended up loving:
The Vampire Diaries. Jag tänkte att det var en överskattad serie, men sedan började jag titta. Så fel jag hade! Sedan så var väl True Blood och Shameless också serier som jag heller inte trodde jag skulle gilla.
 
A show you thought you would really like but didn't:
American Horror Story. Trodde jag skulle gilla den, men fastnade helt enkelt inte.
 
Favourite scenes:
Jag har ju så många som jag gillar, men här är ett axplock av sådana jag fick upp i huvudet nu.
- I The Vampire Diaries när Elena och Damon dansar tillsammans (avsnitt 19 säsong 1, se scenen här) och när Elena säger till Damon "I was worried about you" (avsnitt 2 säsong 3, se scenen här).
- I Supernatural när Dean blir skrämd av en katt. Avsnitt 6 säsong 4, se scenen här (typ alla scener med Dean är ju bäst dock).
- I One Tree Hill när Lucas säger till Peyton "Peyton! It's you" efter att Ravens vunnit mästerskapet. Avsnitt 9 säsong 4, se scenen här.
 
Favourite character:
Damon Salvatore, Dean Winchester och Eric Northman är tre av mina favoriter.
 
Your guilty pleasure show:
Jag tror inte jag har någon. Om inte The Ellen DeGeneres Show räknas? Tittar inte på Keeping up with the Kardashians eller något sådant.
 
Best quote:
Några som jag fick upp i mitt huvud:
- När Damon säger till Elena "I just have to say it once. You just need to hear it. I love you, Elena. And it's because I love you that I can't be selfish with you... I don't deserve you, but my brother does. God, i wish you don't have to forget this... But, you do". (The Vampire Diaries)
- När Blair säger till Chuck "Three words. Eight letters. Say it and I'm yours". (Gossip Girl)
- När Ellie säger till Peyton "Every song has a coda, a final movement. Whether it fades out or crashes away, every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?". (One Tree Hill)
 
Favourite mini-series:
True Blood. Utan tvekan.
 
Best Cast:
F.R.I.E.N.D.S och Supernatural. Klockrena castings.
 
Favourite ships:
- Delena (Damon + Elena från TVD)
- Dalaric (Damon + Alaric från TVD)
- Sam & Dean (från Supernatural, är väl inget ship, men vafan - de äger ju)
- Chair (Chuck + Blair från Gossip Girl).
 
Most annoying characters:
Jag glömmer säkert någon...men dessa:
- Carrie Bradshaw i Sex and the City.
- Jenny Humphrey i Gossip Girl.
- Ivy Dickens i Gossip Girl.
(- Serena i Gossip Girl, vissa säsonger stör jag mig verkligen på henne).
 
A show you plan on watching (old or new):
Nya serier som jag ska spana in är Under the Dome och Bates Motel. Och "gamla" serier som jag ska spana in är White Collar och Homeland, båda har gått några säsonger.
 
Best pilote episode:
Svåraste frågan. Men... Pilot-avsnittet av F.R.I.E.N.D.S är ju klassiskt. Sedan så gillar jag det första avsnittet av Veronica Mars väldigt mycket också. Första avsnittet av Supernatural när Dean säger till Sam "Dad's on a hunting trip... and he hasn't been home in a few days" är ju minnesvärt. Och New Girl, har man börjat titta så fortsätter man.
 
First TV show obsession:
Det måste vara F.R.I.E.N.D.S och The O.C. Mitt användarnamn på MSN var ju i början typ "♥♥♥ F.R.I.E.N.D.S och O.C ♥♥♥".
 
Saddest character death (*SPOILERS*):
Det är ju många, men när Jenna dör i The Vampire Diaries. Gråtfest. När Alaric dör i The Vampire Diaries. Gråtfest. Och när Bobby dör i Supernatural. Gråtfest. För att inte glömma när George, Lexi samt Mark dör i Grey's Anatomy. Gråtfest igen (i och för sig blir man ju nästan jämt gråtfärdig av GA).

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0