Rom 2013 | Del 4

Jag drack en kaffe under hela resan och det var inte ens i Italien, det var Starbucks-kaffe på Arlanda. Jag var så himla sugen i Rom, men jag var snäll mot magen och avstod.
 
Åt italiensk pizza, självklart. Så. Himla. Gott. En av dagarna tog jag en margherita (som inte alls är som den i Sverige - den italienska är tusen gånger bättre) med tomatsås, mozzarella och färsk basilika. Var lite vegetarian alltså.
 
Den dagen vi var till Vatikanen så köpte vi en dagsbiljett till metron (tunnelbanan). Jag såg tydligen ut att vara jättebra på att fixa biljett i automaten att en amerikansk familj bad om hjälp. Sedan så tog de sällskap med oss fram till Vatikanen. Himla trevligt. Pappan tyckte att jag pratade väldigt bra engelska. Det fick mig på gott humör (även fast det var bra redan innan)!
 
Åt italiensk glass - gelato - också, självklart. Stracciatella, crema, fragola och cioccolato var de smaker som jag åt under resan. Alla var himlans goda.
 
Jag hann med att läsa två böcker (vilket var det jag hade med mig) under resan också. Looking for Alibrandi av favoriten Melina Marchetta (ska skriva en recension någon dag) och omläsning av Insurgent (bok två i Divergent-serien) - jag har sådan sjuk längtan efter både den tredje boken och på filmatiseringen av Divergent.
 
 Sedan så flög vi ju hem till Sverige igen. På Arlanda var det ju inte lika soligt och varmt som i Rom, om vi säger så. Tyvärr.
 
Eftersom vi flög från Rom på förmiddagen så åt vi frukost på flygplatsen - det blev en chokladcroissant för min del. Och nu tänker ni jaha, och? Saken är den att frukosten på hotellet var väldigt söt (och det var en annan anledningen till varför vi tog frukosten på flygplatsen) och jag ville inte ha croissant där "för det är ju inte frukost". Sedan väljer jag att ta en croissant på flygplatsen. Så kan det gå.
 
PS. Alla bilder ovan är tagna med mobilkameran, som ni kanske ser. Det är ju inte alltid som jag orkar rota fram systemisen ur väskan.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0