Stugan | 2013

De flesta av bilderna från stugan är nog på fåglar. Ville ju testa telezoomen och stativet där uppe. Kände mig som en fågelskådare.
 
Gick (nästan) varje dag utan smink och hade på mig vad jag brukar kalla för mina "stugkläder", det vill säga morfars skjorta och mina löpartights - fashionable. Men mitt ute i ingenstans gör det inte så mycket.
 
En av dagarna åkte vi till Trysil eftersom det ligger ganska nära stugan. På vägen dit stannade vi vid en älv och fotograferade, det glittrade ju så fint på vattnet. Såg nästan ut som att man var vid havet på vissa bilder.
 
Hem från Norge fick choklad följa med. Norsk choklad ♥
 
En dag fick jag min bror och mamma att fotografera mig. Jag tänkte att man kunde passa på att ta några självporträtt när solen var framme. Gjorde inget att jag hade "stugkläderna" på mig.
 
Om sanningen ska fram - såhär ser ganska många av bilderna från stugan ut på mig. Svårt att vara seriös ibland liksom.
 
Som alltid när vi är i stugan så löste vi en massa korsord. Min mormor och morfar är världsbäst på det. Medan vi löste korsord delade jag och mormor på Troika (norsk choklad), den smakar alltid som godast när jag delar den med henne. Förutom korsord blev det en del kortspel också.
 
Sedan firade vi ju midsommar också. Vi hade inte regn, men molnigt (nästan som det brukar vara på midsommar då). Tog snaps (eller nubbe som man också säger) i år - det var inte gott. Höll mig till cidern istället. Det bästa var dock jordgubbarna. Och gräslöksgräddfilen, jag älskar gräslök.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0