15 november.

Två saker från min fredagskväll:
 
Gick och köpte en pizza att dela med Jorge innan matchen (Sverige - Portugal), sedan gick till Pablo och Marinas kök där alla väntade. Vi öppnar pizzakartongen och tänker "vad f*n, det här är inte vad vi beställde". Vi går tillbaka till pizzerian (den ligger jättenära var vi bor om ni undrar). Precis innan vi tänker klaga ser Jorge på menyn att det visst var den pizzan som vi beställde. Jag råkade säga fel namn bara, San Martino (som inte hade någon topping typ) sa jag, men jag borde ha sagt Signor Mauritzio (samma initialer i alla fall - SM). Så vi köpte den rätta pizzan och gick tillbaka till de andra (med två pizzor). Tänk om vi hade skällt ut dem? Pinsamt...
 
I alla fall, Sverige förlorade ju tyvärr som ni säkert vet, men jag var inte så deprimerad ändå (de kanske kan ta revansch på tisdag?). Vet ni varför? För vi streamade från TV4 (inte TV4 Play, utan TV4). Jag har inte sett på svensk TV sedan innan jag åkte så det kändes så himla roligt att se på det (jo, jag kände mig väldigt svensk idag). Och matchen kommenterades på svenska = bra för mig, men kanske inte var lika bra för de andra.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0