Frågorna som jag inte vet svaret på.

Jag brukar få de här frågorna minst en gång i veckan. Vad ska du göra när du åker tillbaka till Sverige? Vad ska du studera? Ska du studera? Vad vill du bli? Och svaret är att jag inte vet. Det är nog de tre orden som jag använder mest. Jag. Vet. Inte. Fast egentligen vet jag nog, innerst inne, men jag vill inte satsa på det för tänk om jag misslyckas. Tänk om jag satsar fullt ut och misslyckas. Tänk om.
 
Jag älskar att skriva. Jag har alltid kunnat uttrycka mig mycket mer i skrift än i tal. Hur många gånger har jag inte hört från mina lärare: du måste ta för dig mer och prata, var inte så blyg. Saken är den att jag är inte blyg, bara precis i början när jag träffar nya människor, sedan släpper det och jag kan prata i timmar. Dock får jag fram mina åsikter mycket bättre på papper. Och så är det som en sorts terapi ibland. Saker man inte vill säga, men som man kan skriva ner i ett word-dokument och spara på datorn.
 
Den där tävlingen som jag berättat om är ju en reportertävling (kom ihåg att ni också kan tävla om att vinna en resa till Hollywood) och kombinerar tre av de saker som jag älskar mest att göra. Skriva, fotografera och att upptäcka nya platser. Hur roligt skulle det inte vara om jag kunde testa på det där som jag drömmer om? För att se om det verkligen är någonting som jag vill satsa på. Om det är någonting för mig, eller om jag ska göra någonting annat med mitt liv.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0