Första dagen i skolan.

Kom nyss innanför dörren, har varit hemma typ tio minuter max sedan jag började skoldagen. Började klockan nio (man skulle vara där en kvart innan dock). Har gjort placeringstest och sådant, hamnade i Advanced 2-klassen på morgonen och sedan på eftermiddagen har jag mina CAE-lektioner. Egentligen skulle inte CAE-lektionen börja idag, men de tyckte att det kunde vara bra att göra det ändå så att vi tar vara på all tid. Det gjorde att vi som går CAE-kursen missade rundturen i staden, men vi ska få gå den imorgon efter skolan istället (ska ta med kameran så att ni kan få lite bilder).
 
Jag har träffat några från Schweiz och en från Spanien som jag har umgåtts med (jag är enda svensken från vad jag har förstått). Mest med en som heter Diane, hon kommer att gå exakt samma lektioner som jag (09:00-12:00 Advanced 2 och 13:00-15:00 CAE-lektioner). Efter skolan (typ klockan 4) gick vi ut och tog kaffe på ett café tillsammans med några andra (alla de pratade typ bara franska, men Diane var snäll och pratade engelska med mig och översatte vad de sa) och sedan gick vi runt och letade efter stora Tesco (mataffär) så att man kunde handla lite matvaror. Så nu sitter jag här med ett glas (fick köpa glas för det fanns inte i köket) juice, yoghurt och macka. Ska väl försöka mig på att laga mat här någon dag också...

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0