Första inlägget från Liverpool.

Det första (det förra var ju bara ett "hej-jag-är-framme"-inlägg så det räknar jag inte riktigt) inlägget från Liverpool kommer här! Det blev lite långt...
 
Pappa hämtade mig vid klockan åtta igår morse och skjutsade mig till Arlanda. 12:25 - flyg därifrån till Kastrup. Lite strul (försening och ändring av gate i sista minuten) där, men kom fram till Manchester (dock en timme senare än väntat). Klockan 17:05 skulle bussen gå från Manchesters flygplats - klockan tio i fem står jag och väntar på mitt bagage. Fick det som tur är bland de första, så när jag fått det skyndade jag mig iväg till bussen. Saken var bara att jag inte visste var bussen gick ifrån och jag såg ingen skylt. Irrade runt i några minuter och sedan såg jag en skylt där det var pil till coaches. Hann fram med en minut till godo! Bussen tog 45 minuter typ, sedan tog jag taxi från busstationen till mitt boende. Man märker att man är i England när de (både busschauffören och taxichauffören gjorde det) tilltalar en som "love".
 
Fick ringa på en som gav mig nycklar och sådant, sedan visade han mig runt lite på boendet. Mitt rum är ganska litet, men det är ändå en queen-size bed. Mitt Internet funkar utan problem, finns både wi-fi och via kabel (han glömde nämna vad wi-fi:t hette så jag tog via kabel). Igår gjorde jag inte så mycket mer än att gå och handla lite schampoo, duschkräm, frukost och så. Glömde dock vissa saker så ska köpa det idag då jag även ska köpa hårfön och handdukar. Hittade ett ställe som heter St Johns Shopping Centre, öppnar klockan elva så kan ju ta det lugnt tills dess (klockan är ju bara lite efter åtta här).
 
Känns ju lite ensamt såhär i början, men det blir nog bättre sedan. Anton höll mig sällskap via videosamtal på Skype igår i alla fall, då kändes det ju inte lika ensamt!
 
Jag ska väl gå och ta frukost (delar ju kök med några andra så får se om jag stöter på någon) då jag ändå är vaken. Hade lite svårt att sova inatt (vaknade vid fyra..), har alltid det när jag sover i en ny säng.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0