Liverpool | Del 1

Vi kan börja med lite bilder tagna med mobilkameran. Tog egentligen knappt några bilder när jag var där (varken med systemkameran eller mobilen), eftersom jag har så många bilder därifrån redan, men har några att visa i alla fall (det mesta är ju dock på mat):
 
Klockan 06:20 lyfte det första planet (mellanlandade ju i Köpenhamn). Fick ett sms på söndagen att mitt flyg var inställt som gick 06:45, men som tur var blev jag ombokad till det som gick tjugofem minuter tidigare. En trött Lisa satt på planet.
 
Såhär glad var jag över att vara i Liverpool igen! Kom fram till Liverpool strax efter tolv, tog en fika, checkade in på hotellet, tog en tupplur i väntan på att möta Jorge som jobbade till fyra ungefär, sedan mötte jag upp honom.
 
Vi var så hungriga båda två, så vi gick direkt till The Italian Club (där vi åt varje vecka, eller nästan varje dag faktiskt, förra hösten). Åh, så gott det var!
 
Efter att ha suttit och pratat i flera timmar, gick vi bort till Albert Dock och mötte solnedgången där. Och pratade en massa igen. Vi hade ju nio månader att prata ikapp. Sedan var jag alldeles för trött för att orka göra någonting mer, så gick till hotellet och somnade nästan direkt (efter en dusch så låg jag däckad i sängen).
 
Dagen efter möttes vi upp för frukost (cinnamon toast) på Leaf (ett stället ni hört nämnas många gånger - ännu ett ställe vi tillbringade mycket tid på i höstas). Sedan släpade jag med mig Jorge för shopping. Strosade mest runt i staden, pratade, åt lunch, pratade, fikade och sådant efter det. Sedan på kvällen gick vi på bio, vi hittade inte riktigt någon film som vi var sugna på men då han inte sett Guardians of the Galaxy och jag älskade den, så gick vi på den (två biljetter kostade lika mycket som en i Sverige).
 
Var nära på att glömma, var förbi skolan på tisdagen. Hälsade på vår CAE-lärare och Emma (bilden) som jobbar i caféterian. Jag sa till Jorge att hon inte skulle komma ihåg oss, men det gjorde hon ju (och kom ihåg exakt vad jag ville dricka). Tyvärr var Peter (min morgonlärare) ledig, så han såg vi ej.
 
Onsdagen spenderades i York - en dryg två-timmars tågresa bort. Ni ska få se bilder tagna med systemkameran ifrån York Minister (den sista är därinifrån - jag håller inne ett skratt så därför jag har en jättekonstig min) därifrån. En gullig stad, liknade Chester (ni vet, där jag och Maria matade ekorrar) lite grann.
 
Sista dagen efter att jag packat ihop allt och checkat ut så gick vi och åt frukost. Därefter lite shopping, när vi kom ut från Primark öste regnet ner så vi traskade bort till Leaf och väntade på att det skulle avta. Efter det gick vi till Liverpool Cathedral och gick upp i tornet då Jorge under alla månader han varit där ännu inte sett Liverpool från det perspektivet. En tur till Albert dock (en snabbtur inne på Museum of Liverpool - supertråkigt därinne) och en lasagne på The Italian Club senare var det dags att hämta resväskan från hotellet och gå till bussen. Sedan väntade två flygturer och en bilresa hem. Så var detta kapitel i Liverpool slut.
 
Saknar det redan!

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0