3 juliga filmer.

Julen börjar närma sig nu, knappt tre veckor kvar (imorgon - tre veckor till jul). I och med det så får ni här mina tips på några juliga filmer som jag gillar. Bara tre stycken, men det är dem jag gillar bäst:
 
Love Actually
Denna, samt filmen nedanför, har jag som tradition att se runt juletid (psst, har redan sett dem detta år). Brittisk rom-com när den är som bäst typ. 8 historier vävs ihop till en. Får mig alltid att längta till julen så himla mycket.
 
The Holiday
Precis som jag skrev ovan, ser denna varje år innan jul. Sååå mysig. Två kvinnor byter hem med varandra i två veckor (som sträcker sig över jul), en bor i LA och den andra strax utanför London i Surrey. Så hittar de kärleken såklart, men känns ändå inte för cheesy sådär som romantiska komedier kan vara ibland.
 
Harry Potter (jul-scenerna ifrån filmerna)
Harry Potter kan tyckas konstigt kanske, men att titta på alla julscener från filmerna. Åhh. Julkänslan alltså. När det snöar i det magiska taket i matsalen inuti Hogwarts - då är det jul.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0