Happy new year!

Jag och mamma blev bjudna på nyårssupé av min moster på Brasseriet igår. Aptitretare (ankleverterrine och kokt rimmad bringa), förrätt (hummer), huvudrätt (oxfilé), efterrätt (chokladmousse och passionsfruktsorbet) och kaffe & tryffel stod på menyn.
 
Jag tog mig tid att locka håret innan vi gick ut, men som ni såg på första bilden försvann de snabbt (trots diverse produkter i håret). Ni ser ju i alla fall här hur det såg ut först! Ibland är det riktigt trist att ha skandinaviskt hår.
 
Maten ur mobilkameran. Förutom aptitretaren som jag glömde fota, men den föll mig ändå inte i smaken. Efter förrätten var allting mums (jag äter ju inte skaldjur)! Speciellt chokladmoussen, eftersom jag älskar chokladmousse ♥
 
Efter restaurangbesöket gick vi tillbaka hem till min mosters lägenhet och så skålade vi in 2014 där. Vi hade egentligen tänkt att titta på nyårsraketerna vid slottet (Örebro slott), men vi var för lata för att ta oss dit så vi firade in det nya året där i lägenheten istället och titta på dem från balkongen.
 
Och i förmiddags bar det hem till småstan igen. På det här fotot ser det ut som att jag färgat håret mörkare, men det kan jag tala om att jag inte gjort!

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0