Divergent.

 
Här kommer en recension som jag har väntat länge på att få göra - recensionen av Divergent! Kan ju börja med att berätta att jag tyvärr inte hade en jättehärlig bioupplevelse på grund av att hälften av besökarna inte kunde vara tysta (applåder och skrik typ hela tiden), men jag kunde fokusera på filmen för det mesta i alla fall.
 
Vad tyckte jag om filmen då? Alltså, den var ju toppenbra (inget slår ju boken, men det är ändå en sjukt bra filmatisering)! Skådespelarna var perfekta som sina karaktärer, speciellt Theo James - briljant som Four (hur kunde jag ens vara orolig när jag fick veta att han skulle spela honom?). Kemin mellan honom och Shailene Woodley (som förövrigt verkligen kändes som Tris) var ju hur bra som helst! Sedan omgivningen och kostymerna hade de verkligen fått till bra, det såg nästan ut så som jag föreställt mig i mitt huvud.
 
Det var dock vissa saker som jag var lite besviken över (men bara lite). Överlag kändes det lite stressat igenom filmen (de kunde ha dragit ut på vissa scener för att få en bättre känsla), vilket jag tror medförde att för de som inte läst boken blev lite svårare att hänga med i handlingen. Sedan så var det vissa scener som jag tycker är viktiga i boken som inte var med, men å andra sidan var ju Veronica Roth med och gjorde filmen så då litar jag på henne att de gjorde rätt beslut gällande att inte ha med de delarna. Och framåt slutet var det lite ändrat från boken, men det var ändringar som för mig var helt okej ändå.
 
Kan inte Insurgent komma ut på bio nu, snälla?

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0