10 frågor.

1. Vilka bloggar följer du dagligen?
Niotillfem, Polichinelle, Linnéa i USA, Hanapee osv.
 
2. En favoritfilm, en favoritbok och en favoritlåt?
Supersvår fråga, för har ju typ tusen stycken av varje. Går i perioder (byter typ varje vecka) vilka jag gillar mest. Just nu favorit...
...film: The Perks of being a Wallflower
...bok: Jellicoe Road
...låt: Afire Love - Ed Sheeran
 
3. Anser du dig vara troende?
Som att anse sig vara kristen, jude, muslim och så: nej. Är nog mer en person som önskar att jag var troende, känns som en sådan trygghet... men är inte det. Jag hoppas ju på att det finns någonting efter livet, men tror inte på himmel/helvete och sådant.
 
4. Hur gör du din bästa frisyr?
Lockar (börja närmast hårbotten inte topparna! och rulla håret på locktången, så som hon gör här), rör inte lockarna utan låter de svalna även fast de kanske ser jättekrussiduliga ut först och har sedan i tusen ton med spray efteråt (annars försvinner de direkt på mitt hår). Gillar att ha det såhär, med ena sidan bakom örat:
 
 
5. Vilken är den största förändringen du gjort utseendemässigt de senaste åren?
Har gått tillbaka till ljust hår, efter flera år med mörkt (hade mörkt från typ 2007 till 2011-12). Även kört på kortare hår de senaste åren efter att ha haft långt sedan jag var typ 8 år. Gick ner i vikt förra året pga magkatarr så det är lite mindre av mig nuförtiden också.
 
6. Hur ser din handstil ut?
Såhär ser den ut (om jag inte har jättebråttom att skriva något, då brukar det se mer slarvigt ut):
 
7. Är du extrovert eller introvert?
En blandning kanske? 55% introvert och 45% extrovert.
 
8. Om pengar inte vore något bekymmer - vilket är ditt drömresemål?
Ska jag fuska och säga en jorden-runt resa? Nej, men om inte det så skulle jag jättegärna vilja göra en roadtrip genom USA (mer östkusten och södern än västkusten). Se New York, Chicago, Boston, New Orleans osv. Känner att det skulle vara kul att komma nästan var som helst utanför Europa egentligen.
 
9. Vilken teve-serie bör alla se?
En klassiker som Friends tycker jag att alla bör ha sett, men lite nyare serie... Supernatural - passar både tjejer och killar tror jag. Mini-serie för den som inte orkar kolla på jättemånga avsnitt av en serie varje säsong - Sherlock. Och tusen andra serier.
 
10. Vilken tv-serie skulle du vilja vara med i och vem skulle du i sådana fall vara (alltså som en riktig person, inte som en skådis)?
Alltså att vara Jess i New Girl känns som att det skulle vara hur kul som helst, för att hon verkligen är sig själv och inte bryr sig om vad någon tycker. Och hennes hår = ♥
 

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0