Sophies historia.

http://www.ginza.se/Archive/Images/item_img_600/713086.jpg
 
Läste denna bok som e-bok förra veckan. Är överlag "emot" e-böcker (jag menar finns det liksom någonting bättre än att hålla en riktig bok i handen?), men Värmlandstrafik (bussen som tar mig till Karlstad) gav den till en gratis och det tackar man ju inte nej till. Sophies historia är skriven av författaren Jojo Moyes (Livet efter dig/Me before you). Gillade den boken så mycket så tänkte att då ger jag denna en chans och även om den är väldigt olik Livet efter dig så var den ändå intressant. Det var någonting med den som fick mig att fortsätta läsa den även fast jag fick läsa det på en liten mobilskärm (eller ja, liten och liten, min är ju som tur är ganska stor i alla fall).
 
Boken utspelar sig under första värlskriget i Frankrike (där man följer Sophie) och i mitten på 00-talet i London (där man följer Liv). Det är två historier som vävs ihop till en tack vare en målning som föreställer Sophie som hänger hemma hos Liv.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0