94 frågor.

1. Hur gammal är du om fem år? 25 år. Halva 20-årsåldern gjord alltså.

 

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Sandra, Louise och Anna (mina nya vänner som jag umgås med på universitetet).

 

3. Hur lång är du? 164 cm tror jag, har inte mätt mig på länge.

 

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Ja, vad såg jag för film senast? The Crazies tror jag, spelade in och såg på den till frukosten i söndags.

 

5. Vem ringde du senast? Hmm, kan det vara mamma kanske? Pratar inte mycket i telefon och gillar det inte speciellt mycket heller, never have (kanske låter lite konstigt i och med att jag jobbade på ett call centre förut).

 

6. Vem ringde dig senast? Samma sak där, vet inte... Ser i mobilen att det står att det var min bror faktiskt.

 

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Det lyder "Asså, tycker alla ska gå att använda samtidigt. Annars är det ju ingen mening :P"

 

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms! Som jag sa, gillar inte att prata i telefon.

 

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda.

 

10. När såg du senast din mamma? Ser henne i köket just nu (jag sitter i vardagsrummet och har inblick in i köket där hon befinner sig). (tog så lång tid att fylla i denna lista, så nu är hon inte där längre)

 

11. Vilken ögonfärg har du? Blågröna.

 

12. När vaknade du i dag? 06:30 vaknade jag när mitt alarm ringde.

 

13. Vilken är din favoritjulsång? Julsånger... Hmm, lyssnar inte på så mycket julmusik, kommer inte ens på någon nu (jag är Grinchen, ja).

 

14. Vilken är din favoritplats? Geografiskt sett? London ligger på plats nummer ett fortfarande, även fast Liverpool inte ligger långt efter. Om inte geografiskt? I läsfåtöljen läsandes en bra bok är väl allt toppen.

 

15. Vilken plats föredrar du minst? Att stå i centrum, alltså stå inför en stor grupp med människor och hålla ett föredrag (hur ska jag kunna bli lärare?).

 

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Vet knappt var jag befinner mig om fem. Förhoppningsvis har jag väl avslutat mina studier, fortsätter jag på samma spår som jag är på nu så kommer jag vara en lärare. Hoppas mest att jag är på en plats som jag vill befinna mig på, både geografiskt sett och mer "där jag vill befinna mig i mitt liv".

 

17. Vad skrämde dig om natten som barn? Var mörkrädd, så det skrämde mig. Brukade sätta mig i trappan (sov på övervåningen) och vänta tills mamma kom och sa att jag kunde komma ner och lägga mig mellan mamma och pappa i deras säng.

 

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Oj, skrattar väldigt lätt, så jag kommer faktiskt inte ihåg.

 

19. Hur stor är din säng? 120 säng har jag. Älskar min säng. Perfekt mjuk!

 

20. Har du stationär eller bärbar dator? Laptop kör jag på.

 

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med. Helst en T-shirt i XL.

 

22. Hur många kuddar har du i sängen? Fem stycken. Haha, varför har jag så många egentligen?

 

23. Hur många landskap har du bott i? Ett/två. Bor ju hos mamma, men när jag är hos pappa är det ett annat landskap.

 

24. Vilka städer har du bott i? Karlskoga (hos pappa - Örebro) och Liverpool.

 

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota. Ernst Kirchsteiger is my bro'.

 

26. Är du social? När jag först träffar folk är jag blyg, vill liksom "spana in" hur folk beter sig först (om ni förstår vad jag menar?). Sedan är jag social. Är svårt att få tyst på mig.

 

27. Vilken är din favoritglass? Rocky Road är nummer ett, men Dulce de Leche kommer inte långt efter.

 

28. Vilken är din favoritefterrätt? De flesta efterätterna med choklad gillar jag, men favoriten är chokladmousse!

 

29. Tycker du om kinamat? Ja, jo, men är nog mer förtjust i thai.

 

30. Tycker du om kaffe? Yes!

 

31. Vad dricker du till frukost? Juice eller varm choklad (den senare när det närmar sig vintern). Ibland unnar jag mig kaffe.

 

32. Sover du på någon särskild sida? Nej, är flexibel. Sover för det mesta i mitten.

 

33. Kan du spela poker? Kan och kan. Ja, fast mitt pokerface är sämst så är ingen bra spelare.

 

34. Tycker du om att kramas? I hate to be touched. Nejdå, krama på!

 

35. Är du en beroendemänniska? Nej, det skulle jag nog inte säga. Kan utesluta det mesta.

 

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Känner, nej. Vet dock att Beyonce fyller år den 4 september också.

 

37. Vill du ha barn? I framtiden vill jag nog det. Det är dock inte riktigt på min radar ännu.

 

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Sedan kommer jag väl fortfarande ihåg lite spanska och tyska.

 

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, som tur är!

 

40. Föredrar du havet eller en bassäng? The real deal, havet, om det inte är jättemycket vågor.

 

41. Vad spenderar du helst pengar på? "Helst och helst". Resor tycker jag är värt pengar.

 

42. Äger du dyrbara smycken? Nej, det tror jag inte (om man menar som i värda mycket pengar).

 

43. Vilket är ditt favoritprogram på TV? Bara välja en? Går ju inte. Är för mångaaa.

 

44. Kan du rulla med tungan? Yes, I can!

 

45. Vem är den roligaste människan du känner? Oj, det är en svår fråga. Alla är ju roliga på olika sätt!

 

46. Sover du med gosedjur? Nej, det var några år sedan sist.

 

47. Vad har du för ringsignal? Har ju aldrig ljudet på, så det vet jag inte. Är nog "standard-signalen" som följde med mobilen. Någon tråkig signal alltså.

 

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja, det finns det sparat såklart. Kommer ihåg min rosa sovtröja med nallebjörnar på som är alldeles urtvättad, bar den tills den blev som en magtröja mest.

 

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Tavlan på min bror bakom mig där han har en röd tröja på sig.

 

50. Flirtar du mycket? 24/7 *vink vink*.

 

51. Kan du byta olja på bilen? Kan inte köra bil, men tror nog inte det är så svårt att byta olja (kan ju kolla i manualen hur man gör bara). Man ska väl mest bara hälla i det i rätt behållare i under motohuven.

 

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Svaret innan besvarar det.

 

53. Vilken var den senaste boken du läste? Det var nog "You're the One that I Want".

 

54. Läser du dagstidningen? Ibland. Läser de oftast på nätet.

 

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, inte längre. Brukade prenumerera på VeckoRevyn förr.

 

56. Dansar du i bilen? Kan man ens dansa i bilen? Jag kan/gör det i alla fall inte.

 

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Var nog NRJ. Hade på det medan jag lagade mat förut.

 

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Krafsade ner? Ingen aning, men skrev anteckningar förut på grammatik-föreläsningen.

 

59. När var du i kyrkan senast? Det var nog ett bra tag sedan sist. Var ju i kyrkor i England, men senast i Sverige var nog när jag tog emot pris för min novell jag skrev i skolan för några år sedan.

 

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? En jättegullig lärare som kallas Rosie (riktiga namnet Rose-Marie).

 

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Över en natt bara tror jag.

 

62. Vem är din förebild? Oj, svår fråga. Finns ju många. Tycker dock Jennifer Lawrence verkar vara en sådan cool person, så henne säger vi.

 

63. Vad lyssnar du på just nu? Hör ljudet från TV:n (något program som är på).

 

64. Har du varit med i tidningen? Ja, det har jag väl. Har varit i samband med skolsaker typ. När man var liten skickade ju familjen in foton när man fyllde år också.

 

65. Vad är det för färg på din tandborste? Grön.

 

66. Hur imponerar man på dig? Genom att vara sig själv. Försök inte för mycket.

 

67. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Jag bearbetar det helst själv, vilket är ett dåligt karaktärsdrag.

 

68. Har du någon piercing? Bara i öronen (fyra stycken, hade fem för några år sedan men ett "gick sönder").

 

69. Din största vinst? Jag vinner typ aldrig, men vann ju novelltävling där jag vann tusen spänn.

 

70. Civilstånd? Ogift.

 

71. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Aftonbladet, Posh24, Facebook osv.

 

72. Är du fåfäng? Ibland.

 

73. Ångrar du någonting du gjort? Ska väl vara en sådan där som säger att det inte är bra att älta över misstag. Man lär sig ju alltid någonting från dem.

 

74. Hur gammal är din pappa? 48, blir 49? Tror jag. *kollar med mamma* Yes.

 

75. Vilket är ditt drömjobb? Drömjobbet - resejournalist. "Dröm"dröm - äta massa choklad och få betalt för det. Tänk er vilket jobb det skulle vara.

 

 76. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?  Åka jorden runt? Nej, jag vet inte. Kommer inte på någonting.

 

77. Vad har du haft för husdjur? Bara att marsvin som hette Felix och var livrädd för typ allt och alla. Han satt längst in i buren i djuraffären när vi köpte honom, medan alla andra var framme och nosade. Tyckte synd om honom, så valde honom.

 

78. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Måste ju vara lite mystisk.

 

79. Svär du ofta? För ofta.

 

80. Sverige när det är som bäst? En vinterdag när snön är pudrig och solen lyser på det så det glittrar. En vårdag när solen lyser, fåglarna kvittrar, blommorna har börjat blomma och träden börjat få löv. En sommardag när solen skiner, det är varmt, himlen är alldeles blå och allting är grönt. Sedan tillsist en höstdag när luften är krispig, löven på träden går i orangea-toner och solen lyser.

 

81. Kan du åka slalom? Kan inget annat än längdskidor.

 

82. Vad har du ätit i dag? Gjorde en kycklinggryta (lite thai-stuk på det med kokosmjölk, salladslök, paprika och lite olika kryddor) med basmatiris till förut.

 

83. Vad har du för utbildning? Gymnasialutbildning. Språkresa som resulterade i ett CAE, räknas det som någonting? Pågående universitetsutbildning.

 

84. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Gillar mina ögon. Ser väldigt bra (inga glasögon än i alla fall) och så gillar jag färgen. Ser blåare utmed blåa kläder och grönare med gröna kläder.

 

85. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Har nog ingen som jag ogillar mest eller så. Kan väl säga mina händer för att jag har en ovana att peta upp små sår/hudflikar vid fingrarna (blä).

 

86. Vilken är din bästa egenskap? Jag är ganska driven. Vill jag få någonting gjort så gör jag det.

 

87. Vilken är din sämsta egenskap? Har dåligt tålamod.

 

88. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Marilyn Monroe (räknas hon som historisk?) och valfri historisk ledare.

 

89. Saknar du något? Mycket.

 

90. Är det viktigt att fira födelsedagar? Njaej, det är väl inget världsviktigt.

 

91. Vad gör dig ledsen? Orättvisa. Och vissa TV-serier (vem gråter inte till Grey's Anatomy till exempel?).

 

92. Vad gör dig glad? Vänliga människor och djur.

 

93. Vad ska du göra i helgen? Jag har inte planerat in någonting ännu. Eller jo, ska träffa Anton över en fika.

 

94. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Titta på någon serie och äta kanelbulle (åt ingen i lördags, buhu).


Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0