Höstens serier.

Nu är det höst, vilket betyder lite nya TV-serier. Här är några av alla nya serier som dyker upp i tablån (i USA till att börja med) som jag i alla fall tänkt spana in:
 
Gotham - utspelar sig i Gotham, alltså där Batman utspelar sig. Den här serien följer dock kommissarie Gordon innan Batman-eran. Ben McKenzie (Ryan Atwood i OC) spelar huvurollen som James Gordon, det är intressant att se honom i någonting annat än ett tonårsdrama. Har sett det första avsnittet än så länge, så kan inte riktigt säga vad jag tycker ännu, så jag återkommer med en bedömning senare.
 
The Flash - är ju en spin-off på Arrow (även om jag kanske inte riktigt tycker att det är det, eftersom att karaktären fanns innan den serien, men men). Har inte sett det ännu då, men om det är i samma anda som Arrow så kommer jag nog gilla det (vilket påminner mig att jag måste kolla ikapp på det, hamnade efter pga Liverpool)!
 
How To Get Away With Murder - ännu en Shonda-serie (skaparen av Grey's Anatomy, Scandal och Private Practice - den sistnämna inte alls lika bra som de två förstnämnda). Kommer nog bli en serie att följa. Handlingen hittar ni här. Superkul att Liza Weil, som spelade Paris i Gilmore Girls, är med!
 
Stalker - läste någonstans att den har liknande stuk som Criminal Minds och har den det så kommer jag nog älska den, men den kan säkert vara bra ändå även om den inte är som den serien. Handlar om två stycken som utreder, som titeln antyder, förföljare i LA.
 
Jane the Virgin - Ja, titeln kanske låter avskräckande och handlingen likaså (citerar IMDB: "A young, devout woman discovers that she was accidentally artificially inseminated"), men det är någonting som ändå får mig att vilja spana in serien. Känns som att det kan bli underhållande och bjuda på många skratt om det är gjort på rätt sätt!
 
State of Affairs -  Katherine Heigl (hon som spelade Izzie i Grey's Anatomy) är tillbaka i TV-rutan. Även om hon har gjort några "nja-inte-så-jättebra"-filmer, så håller jag alltid tummarna för henne. Hoppas på att detta blir en liten comeback för henne. Handling hittar ni här.
 
iZombie - okej, den här kanske inte kommer nu i höst (verkar som att den kommer i januari), men senaste jag läste om den så stod det 2014 på den. Handlar om en läkarstudent turned zombie, som sedan ska lösa mord. Typ. Är så knasigt att det kan bli hur bra som helst. Skapat av Rob Thomas (hallå, skaparen av freakin' Veronica Mars).
 
A to Z - man följer ett par från när de blev tillsammans till när de gör slut, om jag har förståt rätt. Kan bli bra, kan bli dåligt. Svårt att avgöra förrän man tittat på något/några avsnitt, kanske blir för corny. Måste se pilot-avsnittet i alla fall.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0