Några dagar med en vän.

I onsdagskväll drog jag med mig min bästa vän Rebecca och lånade min pappas lägenhet i några dagar när han ändå är bortrest. Första kvällen köpte vi med oss pizza och snacks (det som behövs för filmkväll: popcorn, glass och choklad) och kollade på film och serier.
 
Efter en natts sömn, sovmorgon och latande i soffan gick vi ut från lägenheten och gick en runda på stan. Magar mätta på fika och några klädesplagg följde med oss hem.
 
Vi kollade Sim-VM och försökte komma på vad vi skulle ha på oss för kläder, sedan var det dags för bio. Vi hade bokat biljetter till Paper Towns. En väldigt bra film (har faktiskt inte läst boken av John Green, så vet inte hur bra den följde den) med skådisar som jag tyckte passade bra i sina roller. Efter många skratt (och lite besvikna med slutet), men med väldigt hungriga magar gick vi till Pinchos som vi hade bokat bord på.
 
Pinchos, restaurangen där man beställer mat och dryck via en app, föll oss båda i smaken! Det är ett väldigt smidigt koncept; man har appen där menyn finns och så lägger man bara det man vill äta i en varukorg och beställer, sedan får man meddelande när maten/drycken finns att hämta vid köket/baren. Vi tog en blandning av lite allt möjligt och delade på. Vi var supermätta efter all mat, men beställde ändå in efterrätt. Jag provade Crème Brûlée för första gången (har tänkt att testa det typ tusen gånger, men när jag tänkt göra det har det inte funnits på någon meny) och mums alltså! Chokladkakan med fudgetäcke var to-die-for bör tilläggas också.
 
Med efterrätten uppäten och notan betald traskade vi hem till lägenheten och slog på en film och jag hade upp det ni ser på bilden i två glas. Alltså, varför har jag inte sett det här tidigare (det var Rebecca som tipsade)? Perfekt på sommaren!
 
En natts sömn till och så var det idag, fredag, helt plötsligt. Vi var nog segare än dagen innan tror jag, men till slut slet vi oss från F.R.I.E.N.D.S och tog en promenad genom stan. Vi tittade lite på Open Art och kände att det var mycket som vi inte förstod med konsten, svettades av den plötsliga sommarvärmen (som kommit efter ett juli som var... ja, ni vet ju hur det var... besvikelsernas besvikelse) och köpte med oss lite fika att äta tillbaka i lägenheten.
 
Efter några timmar med några fler avsnitt av F.R.I.E.N.D.S, pizza, lite sim-VM och fika fick vi småspringa (okej, vi gick nog i "rask takt") iväg (i 27 graders värme...) till den buss vi skulle ta hem till småstan. Och det var dessa dagar med min bestie i stora drag!

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0