12 december.

 
För det mesta ser mina dagar (vardagarna i alla fall) ut såhär: mobilens alarm ringer, jag snoozar x antal gånger, slår av det istället, vaknar alldeles för sent, äter frukost (som mer är brunch pga tiden), försöker skriva på min C-uppsats, läser källor, skriver, raderar, skriver, raderar, gör allt annat än skriver på uppsatsen, går och lägger mig och så blir det samma procedur dagen efter.
 
Igår hade jag en trevlig kväll tillsammans med tjejerna ovan (från vänster: Nathalie, Rebecca, Medina och Klara) hemma hos Rebecca. Mat, julmust, skratt, prat, youtube-klipp, oreopopcorn och banofeepaj bjöd kvällen på. En mycket bra fredagskväll alltså!
 
As we speak, väntar jag på att saffransbullar ska jäsa klart för att sedan skjutsas in i ugnen. Mamma och jag håller på att baka. Julmust står i kylen. Ikväll ska vi sätta upp granen. Julstämning eller vad? Jag kommer ju hem från Dublin (på onsdag drar jag och Medina) bara några få dagar innan jul, så jag vill ha upp granen innan jag åker. Julen är nästan alltid mysigare innan julafton och det tycker jag, för sedan är den över så fort. Bäst att njuta medan man kan.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0