Dagen före dopparedagen.

Tre bilder från min instagram tagna i Dublin.
 
Jag är hemma nu, kom hem i måndagskväll! Ni ska få se bilder från den superroliga Dublin-resan, men det tar vi en annan dag efter allt julfirande. Idag har det bakats julgodis och julstädats. Det var en annan sak som jag tänkte berätta om dock, som hände igår.
 
Igår satt jag och slog in julklappar. Min vän Medina skrev till mig på messenger om att hon blivit uppringd och vunnit "tröstpris" - middag för två - på en tävling vi båda ställt upp i. Ser att ett nummer ringt mig på mobilen vid ungefär samma tid. Frågar henne: vilket nummer ringde dig? Jag skickar det som ringde mig, hon skriver samma nummer. Jag tänker, jag kanske också vann en sådan där middag då. Det där numret ringer igen lite senare, men jag missar precis att svara. En person lämnar ett meddelande och ber mig ringa upp då jag var en av finalisterna. Jag ringer upp det och han säger: Jag ljög, du är inte en av finalisterna. Du är vinnaren! Du har vunnit en resa till New York!
 
Så... ja, det hände mig igår. En helt otrolig tidig julklapp kan man väl lugnt säga. Det har inte sjunkit in för mig riktigt ännu, kommer förmodligen inte göra det förrän jag befinner mig där borta tillsammans med Medina som jag ska åka med. Känns som en dröm - vill inte att någon ska nypa mig i armen ifall det bara är det.
 
Ha en fantastiskt god jul allihopa!

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0