Min pappas 50-årsfirande.

I lördags var hela tjocka släkten (okej, kanske inte, men vi var nästan ett dussin personer) som firade min älskade pappa i efterskott. Han fyllde ju 50 år för ett par veckor sedan, en milstolpe som ska firas lite extra! Vi möttes alla hemma hos pappa där han öppnade presenter från alla, sedan traskade vi bort till  Wobbler där han bokat bord till oss.
 
Jag hade med mig systemkameran, men fotografera + vintermörker är inte riktigt optimalt (fick ha 1600 ISO... usch), ungefär 2/3 av bilderna blev suddiga. Ni får se dem som blev någorlunda i alla fall!
 
Hej, hej! Såhär såg jag ut kvällen till ära. Medina hade kommit förbi tidigare på dagen och lockat mitt hår (det var ju typ storm ute dock, så de gick ur lite tyvärr)! Hade ett svart tight fodral på mig, som jag bara haft en gång innan pga har aldrig tillfälle att ha den då den känns ganska fancy. Perfekt till kvällen tyckte jag!
 
Min bordskamrat var min faster Eija. Den andra bilden tycker jag om trots att den är superdupersuddig. Den fångar ett ögonblick så himla fint tycker jag!
 
Så kom förrätten in efter ett tag!
 
Huvudrätten! Sååå himla god (oxfilé, potatiskaka, picklade morötter, sockerärtor, spenat och rödvinsås + rödvin till = smakkombination som var ♥)
 
Och efterrätten! Crème Brûlée (♥♥♥) tog jag. Valde mellan det och chokladmousse (alltså, ni vet ju hur mycket jag älskar det), men jag var så himla sugen på vaniljdesserten den kvällen så det fick det bli. Jag orkade inte riktigt allt, så min pappa fick äta upp de sista skedarna.
 
Efter en massa prat, skratt och magarna var mätta och belåtna gick vi alla (förutom min farfar och hans Kaijsa) hem till min pappa en stund innan det var dags att åka hem. En mycket trevlig kväll med personer som jag inte ser i samma rum samtidigt så ofta tyvärr! Det enda med kvällen jag är besviken på är att min pappa inte beställt bättre väder, men jag kan förlåta det.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0