My Year in Music with Spotify.

Spotify har släppt sin Year in Music-summering för detta år såg jag. Jag tänkte vi kunde kika på hur mitt år såg ut nedan även om jag inte använder Spotify supermycket.
 
Jag började året med Hozier. Är inte förvånad! Den låten är fortfarande ♥ förövrigt.
 
Min mest spelade artist var Shawn Mendes följt av Years & Years på en andraplats. Trodde nog att Years & Years skulle ha knipit förstaplatsen faktiskt, så mycket som jag lyssnat på dem! Vad som förvånade mig mest var tredjeplatsen som The Vamps knep.
 
Mina mest spelade album. Förvånade med detta: The Vamps knep tredje OCH femteplatsen (med samma album?) och MKTO knep fjärde.
 
Hade Shine inte varit på plats ett hade jag undrat om det var något fel på den här summeringen. Av alla låtar detta år så är den 2015 för mig. Älskar, älskar, älskar den låten!
 
Med tanke på att jag knappt använde Spotify förra året så förvånar det mig inte att jag lyssnat på 3 858% mer musik detta år, enligt dem. Jag använder inte Spotify så himla mycket nu heller (lyssnar ofta via AIMP3 på datorn och min musikuppspelare på mobilen), men i alla fall 462 timmar enligt dem.
 
Lyssnade på 463 artister via dem. Min mest spelade artist förra året var Thomas Stenström kommer jag ihåg. Var mest hans "Fulkultur" som fick mig att använda Spotify förra året.
 
1541 låtar. Jag brukar ha samma låt på repeat tills jag tröttnar, sedan tar jag en annan låt (är det någon mer än jag som gör så?).
 
Jag lyssnade på James Bay, Demi Lovato och Sam Smith mycket i vintras. James Bay och Sam Smith kommer jag ihåg, men Demi Lovato?
 
Våren var det dessa tre som gällde. The Vamps och 5SOC hade jag på när jag tentapluggade. Ett tips när man pluggar och vill ha musik är att ha på samma musik hela tiden för då liksom vänjer man sig och musiken blir bara där i bakgrunden. Det funkar för mig i alla fall. Ibland slår jag på denna lista också.
 
The Vamps var kvar på början av sommaren när jag skrev min VFU-rapport. Hade Taylor Swift funnits på Spotify hade nog det varit Years & Years, Shawn Mendes och hon som var på bilden ovan. De tre lyssnade jag superdupermycket på i somras.
 
Dessa tre förvånar, eller i alla fall MKTO och McFly (nostalgitripp!). MKTO kan nog vara med här för att under några dagar hade jag deras musik på repeat typ hela dagarna. Jag kommer ihåg att jag bakade en dag och då var deras musik på heeeeela tiden. Charlie Puth är ♥, längtar tills hans album släpps.
 
Nu lyssnar jag mycket på Adeles album "25", men det finns ju inte på Spotify dock. Biebers nya album går också varmt (förvånande nog). Lyssnar på One Directions nya "Made in the A.M" också.
 
Har sedan i helgen lyssnat otroligt mycket på en artist som heter Griffin Peterson. Medina tipsade mig om låten Ugly Love som liksom är boken Ugly Love av Colleen Hoover fast komprimerad till en låt typ - himla fin! Han har även arbetat tillsammans med Hoover och gjort soundtrack till boken Maybe Someday (hur kunde jag missa det när jag läste den?). Tips, tips!

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0