En lista om denna gråa tisdag.

När vaknade du idag?
Mobilens alarm var satt på tjugo över sex, så det var då jag vaknade.

 

Vad skulle du göra?
Jag skulle till universitetet för en föreläsning (om lingvistik för den som vill veta) på förmiddagen.

 

Vad åt du till frukost?
Italienskt lantbröd (som det så fint hette) med gurkskivor, varm choklad och hallonyoghurt. Ganska standardfrukost sådär, orkar inte fixa någonting roligare när klockan är så tidigt.

 

Och lunch?
Skulle med bussen tillbaka till småstan efter föreläsningen, så det blev en väldigt sen lunch. Råkade stöta på Medina på bussen hem så vi gick och tog en burgare på McDonalds (ibland kan man få vara onyttig) och satt och pratade.

 

Och middag?
Har inte ätit det ännu för att jag åt lunchen senare + halvsovit i soffan sedan jag kom hem... men fixar ihop en omelett eller någonting!

 

Vad gjorde du idag?
Var på universitetet som sagt och sedan blev det lite spontant häng med Medina.

 

Ringde du någon idag, vem och vad sa ni?
Inga telefonsamtal på hela dagen.

 

Vilket humör är du på?
Trött är ju inget humör, men är ovanligt trött idag så "bara är" idag. Inte glad, ledsen eller arg.

 

Vad lyssnade du på?
Lite blandat, men denna låt har jag på repeat väldigt ofta.

 

Vad hade du på dig?
Förut (aka ute bland folk): Svart-vit randig stickad tröja från Forever21 (köpt i Liverpool), svarta byxor och mina älskade vinterkängor (och vinterjackan när jag var ute såklart). Nu: Fluffiga sockor, t-shirt och lång stickad kofta (som luddar av sig på allt typ, men är väldigt varm och mysig).

 

Vad gjorde dig glad?
Att jag sprang på Medina och vi satt och pratade om vår kommande Liverpool-resa. Är så himla sugen på att resa iväg!!

 

Och ledsen?
Min trötthet.

 

Vad drack du?
Varm choklad, vatten och Fanta Exotic.

 

Köpte du något?
Ingenting förutom en flaska Fanta Peach Twist (Rebecca introducerade mig för den förra året och den är sååå god) och denna ↓ (som jag ska äta strax, hoppas den är god). Onyttighetens dag, yes.

Vad var det konstigaste som hände?
Hände nog ingenting konstigt idag faktiskt, konstigt nog (pun intended).

 

Vem hängde du mest med?
Är nog jämnt mellan Sandra, Louise och Anna samt Medina.

 

Hur var dagen från en skala från 1 – 10
Den började som en femma då jag var så sjukt trött, men allt sällskap jag hade under dagen fick upp den ett snäpp i alla fall. Men bara ett, för jag är lika trött nu.

 

Vad hade du hellre gjort?
Gjort allt det som Medina och jag pratade om: gå runt på gatorna i Rom/Aten/Liverpool/York/Leeds/Chester/London osv. i en oändlighet.


Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0