12 januari.

Så var sista veckan av ledighet (eller vad man ska kalla det) här innan vårterminen drar igång för mig, nästa tisdag börjar jag Engelska II. Ska bli skönt att komma tillbaka till lite vardag ändå, även om ledighet är härligt (eller mer än det) också.
 
I förmiddags (och en del av eftermiddagen) tittade jag på Golden Globe-galan som sändes inatt. Filmgala-säsongen är igång, äntligen! Hade egentligen tänkt att kolla direkt, men när klockan var ett och jag precis hade tittat klart på ett avsnitt av en serie stängde jag av datorn istället. Började som sagt kolla på det i förmiddags då, SVT play var snälla och sände det (ser nu att de delat upp röda mattan och galan i två olika avsnitt och tagit bort pauserna, det var det inte när jag kollade... så fick spola hela tiden). Tina Fey och Amy Poehler var suveräna hosts för tredje gången (synd att det var deras sista -  i alla fall enligt vad de säger) och jag fick upp ögonen för några filmer. Boyhood verkar intressant - den spelades in under 12 veckor som sträckte sig över tolv år. Skådisarna åldrades alltså naturligt under filmens gång. Den ska definitivt spanas in! The Imitiation Game (med fantastiska Cumberbatch) och The Theory of Everything ska också ses, de hade jag ögonen på innan, men de öppnades väl mer nu kan man väl säga.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0