Fem år av hår.

Blev inspirerad av detta inlägg hos niotillfem, så tänkte vi skulle titta på min hårhistoria. I alla fall fem år tillbaka, min hårresa från flera år med mörktfärgat hår tillbaka till ljust hår. Innan hade jag lite olika mörka hårfärger och frisyrer - allt från mörktbrunt med och utan lugg till mörkrött hår utan och sedan med lugg. Så här har det sett ut:
 
2010. Mörkt och långt. Ganska trist frisyr egentligen, var bara långt och rakt typ. Tror att det var mer åt det röda hållet fortfarande första halvåret och sedan mer åt svarta hållet, lite slingor ser det ut som att jag hade också på vissa bilder. Hade det för det mesta uppsatt har jag för mig. Har svårt att hitta bilder från detta år, vet inte om jag hade något ryck för några år sedan och raderade en massa bilder eller något... synd såhär i efterhand!
 
2011. Fram till maj/juni var det fortfarande mörkt, men sedan började det slingas och bli ljusare (satt hur länge som helst hos frisören med blonderingen i för det ville inte bli ljust). Det var dock fortfarande kvar mörka strån väldigt länge (till och med året efter). Överlag var väl det här året mellanperioden mellan mörkt och ljust hår, någonting mittemellan. Klippte av väldigt mycket på längden och klippte även upp håret lite, så att det blev lite mer frisyr. Det bästa av allt - självlockarna kom fram då (på den svartvita bilden är håret ej lockat, utan somnade bara med lite fuktigt hår). Den hösten hade jag bra hår-dagar väldigt ofta faktiskt!
 
2012. Började året med att klippa av ännu mer än av jag gjort året innan. Det var väl detta år det började gå mot kortare och kortare. På sommaren blev mitt hår jätteblont (det var det blondaste jag haft tror jag som inte är min äkta hårfärg). På hösten sedan klippte jag ännu lite kortare (med några etapper, eftersom det varit uppklippt innan) och lade i ombré.
 
2013. Samma frisyr som jag haft på hösten innan till och börja med, fast lite längre eftersom jag var för lat för att gå och klippa mig. Sedan när jag drog mig iväg så klippte jag lång page istället. Hade kvar ombré fram till sommaren (då hade den kommit så långt ner, så ville återgå mot ljusare istället), sedan gick jag mot enfärgat ljusare istället (med lite slingor kvar från när vi tog bort ombrén). Den här dagen hade jag typ bäst hårdag, men har bara en webcambild från det...
 
2014. Förra året var nog mitt favoritår bland mitt hår. Känns som att jag hittat rätt liksom. Lång page (när jag väl klipper mig) och guldblont hår såg det ut för det mesta, tills i höstas. Då blev det lite röd ton i det blonda. Är ju en toning som jag hittat den perfekta nyansen i, men ska försöka hitta den som färg istället (så det inte går ur så fort). Lockade håret mer än vanligt detta året (till och med till vardags ibland), men ska inte ljuga, hade det uppsatt för det mesta ändå.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0