En vecka in en sommarstuga.

Fredagen för två veckor sedan åkte jag, min bror om min mamma upp till min mormor och morfars (som också var där FYI) sommarstuga. Vi kom dit vid midnatt, så inte mycket hände den dagen. På bilden ser ni i alla fall lillstugan som vi tre sover i, min bror och jag delar en övervåningssäng. Jag sover på överslafen och där sover jag alltid som bäst (när alla spindlar i taket är borttagna), skulle kunna ligga där hela dagen (men det skulle väl inte vara så roligt i och för sig) om det inte blev kokhett där inne när temperaturen ute är hög (vilket den var).
 
 På lördagen åkte vi till gränsen, som det så enkelt kallas, det är alltså gränsen mellan Norge och Sverige som jag menar. Vi skulle handla lite matvaror, så vi gjorde det där på Långflon (de öppnade ett köpcenter där nyligen och alltså det känns så himla konstigt att de har gjort det där ute - mitt i ingenstans nästan). Bilderna är förvörigt tagna ett par minuter innan gränsen.
 
 Samma dag, men lite senare, såg jag ut såhär. Varför blommor i håret (förutom att det är fint då)?
 
Jo, för att vi firade midsommar i efterskott (jag var ju utomlands, eller påväg hem snarare, då). Jag orkade inte fixa till en midsommarkrans, så två blommor fick vara substitut. Förövrigt: gräddfil och gräslök = ♥. Slåss nog med jordgubbar om sådant som andas sommar för mig i matväg.
 
 För det mesta hittade man mig såhär, med näsan i en bok.
 
Ehrm, för det mesta...
 
 Blev en och annan film också, men oftast var det alldeles för varmt för att sitta med datorn. I lillstugan var det 35 grader på kvällen innan vi skulle sova, men vi lyckades få ner tempen till "bara" 25 istället. Blev svalare på natten som tur var!
 
Det har grillats också eftersom vädret var så fint (och för att grillat är gott såklart). Vi hittade de bästa marshmallowsen fast med fruktsmak, vilket var väldigt smarrigt (de gröna var godast för de smakade som päronglass).
 
Det åts ost och kexs på kvällarna (bästa kombon = rån + gräslöksost + färsk gräslök).

 Fikades på eftermiddagarna såklart.
 
Vi var till Norge en dag också, Trysil närmare bestämt (det ligger inte så jättelångt ifrån vår stuga nämligen). Vi skulle handla lite bröd (norskt bröd ♥) och godis (chokladen ♥).
 
Toppris, typ som svenska Brejk, men gooooodare *hearteyesemoji*.
 
Får inte glömmas, det har lösts korsord också (det förknippar jag alltid med stugan och är nog bara där jag gör det också). Vi hade köpt med Troika från Norge så det delade jag med mormor en kväll också, det smakar alltid som godast när jag delar det med mormor.
 
Det var veckan i sommarstugan det. Eller ja, jag glömde nämna myggen och knotten, De var där också, tyvärr. Kom hem med myggbitna ben...
 
Ses nästa år, stugan!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Mysigt o åka till en sommarstuga :)

Svar: Jaaa! :)
Lisa

2015-07-08 @ 19:04:49
URL: http://CheerSarah.devote.se

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0