Förra fredagen-lördagen.

Det här inlägget skulle jag egentligen skrivit tidigare i veckan, men det glömde jag bort på grund av att jag varit så upptagen med praktiken (skriver mer om det imorgon), men ni får se det nu då när jag ändå denna lördag sitter med inlämningsuppgift som ska in imorgon.
 
Efter en tenta (som jag räknar med omtenta på), började jag baka när jag kom hem från universitetet förra fredagen. Vi skulle fira mammas födelsedag på lördagen med mammas släkt, så jag erbjöd mig att ordna fikat (fick lite assistans av min bror också). Sedan tog jag en promenad bort till Medina och i sann fredagsanda tryckte vi i oss snacks & godis och pratade & skrattade.
 
På lördagen firade vi mamma då. Bar mina Sandra Beijer Crocker jeans dagen till ära som jag köpte på sensommaren förra året, de har inte blivit så använda pga att de slutar vid anklarna och var lite för kalla att ha på hösten/vintern.
 
 Några timmar efter tacos/tacopaj blev det fika med kaffe och bakverken som jag och min bror bakat. Flarntårtan som är till vänster på bilden i mitten är så enkel att göra (man måste bara komma ihåg att göra den en dag innan man ska äta den, för den ska "safta till sig") men blir himla god (på sommaren kan det vara gott att ha jordgubbar och hallon till kan jag tänka mig för att bryta av mot sötman).
 
Födelsedagsbarnet!
 
Sedan spelade jag och min bror På Spåret mot vår mamma och moster när vår mormor och morfar åkt hem på kvällen. Viktigast av allt såklart: vi vann.
 
Sedan fortsatte kvällen på olika håll - vissa framför melodifestivalen ("de vuxna") och andra framför film-titande på datorerna ("de unga").

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0