Här bor jag.

Jag tänkte vi skulle ta och kika in på hur jag bor, eller rättare sagt mitt rum. Jag bor ju fortfarande hemma av ekonomiska skäl (att flytta för mig skulle betyda större studentlån). I alla fall, ni såg mitt rum för några år sedan när jag målade om det, men det ser nog inte exakt likadant ut som då. Jag tycker att ens rum speglar ganska mycket av vem man är, så det kan vara roligt att se.
 
Bredvid sängen på ena sidan finner man en liten bokhylla fylld med böcker (mest bokserier, bl.a. The Mortal Instruments, Divergent, Harry Potter, Twilight, Cirkeln, Hush Hush) och babushkadockor. Intill är en låda som jag dekorerat själv och två gröna IKEA-lådor fyllda med "things" (d.v.s. sådant som jag aldrig använder typ). Ovanpå står en blomma som aldrig blommar längre, några ljusstakar (i mitt rum finner man många ljusslyktor) och svart-vita tavlor.
 
På andra sidan sängen finner man mitt svarta sängbord med två svarta IKEA-lådor i och ett tidningställ bredvid. En tavla med London motiv lutar mot väggen på sängbordet och en tavla med New York motiv hänger på väggen bredvid. Sedan skymtas också mitt sminkbord (som jag aldrig sminkar mig vid, men där mina smycken, nagellack, handkräm osv finns).
 
Om man vänder sig när man står vid sminkbordet ser det ut såhär ↑.
 
Bredvid TV-bänken står mitt skrivbord som jag inte sitter vid så ofta längre (inte sedan jag skaffade laptop för många år sedan). Det är typ alltid där som jag lockar och plattar håret, så därför ligger nästan alltid locktången och plattången där. På väggen bredvid sitter mitt "moodboard" eller vad man ska kalla det. Foton, biljetter och krimskrams sitter där. För den med skarpa ögon: jag har bytt plats på lampan som stod vid skrivbordet och lampan på bokhyllan bredvid sängen (den med skärm står vid sängen och den andra står här vid skrivbordet nu)
 
I fönstret finner man ljuslyktor, ett hjärta och blommor. Jag tror att alla blommorna håller på att dö. Speciellt pelargonen, som var såhär fin förra våren.
 
Mitt rum har ingen dörr, utan direkt när man kommer upp för trappen (mitt rum ligger på ovanvåningen) så är man i mitt rum. Dörren till höger leder till min brors rum och dörren med Marilyn Monroe leder till ett badrum.
 
Det här är det första man ser när man kommer in i mitt rum. En bokhylla som är fylld med filmer och TV-serier. I hyllan längst upp till vänster är några blandade DVD-filmer, nedanför är det TV-serier och BluRay-filmer, i hyllan längst ned till höger trängs Supernatural, F.R.I.E.N.D.S och The Vampire Diaries och i den sista hyllan är det två böcker om Marilyn Monroe och två ljusstakar. Ovanpå står blandade ljuslyktor och tavlor.
 
Mitt emot hyllan har jag en klädställning med klänningar och favoritplagg. Under står de enda högklackade skorna jag äger, som jag inte använder så ofta tyvärr. Jag är mer en sneakersperson. I hörnet är en inbyggd bokhylla som alltid varit där. Där trängs fler av mina böcker, bl.a. Fangirl och Eleanor & Park av Rainbow Rowell (tips, tips!). På hyllan framför ligger kameran, objektiv, stativ och mina fotoalbum. Och så står min "I ♥ New York" tavla som jag broderade i åttan/nian där.
 
Det var mitt rum det. Har många småpryttlar framme och många möbler på en mindre yta än vad de kanske får plats på, men känns ändå inte som att det är för många saker. Ett rum som är väldigt jag. Gillar inte när det är för avskalat, för det ska finnas personlighet i inredningen tycker jag. I framtiden när jag har ett eget ställe skulle jag vilja ha ett bibliotek hemma, ett rum med bara böcker, typ såhär.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0