2 november.

Vet ni vad jag borde sitta och göra just precis nu? Skriva på en hemtenta och en artikel. Gör jag det? Nej, jag sitter här och skriver på bloggen istället. Annat jag gjort för att undvika pluggande: ordnat om i mina bokhyllor och kollat på My Mad Fat Diary (har mest kollat på MMFD, det andra tog typ en halvtimme). Men vet ni vad? Jag känner att jag kommer hinna bli klar med dem ändå (lång parentes: den ena ska in på söndag och den andra nästa måndag, men vill bli klar innan helgen pga konsert som tar upp lördagen). No worries. Nu kan jag berätta om serien istället.
 
My Mad Fat Diary. Året är 1996. Lincolnshire. Rae har precis kommit hem efter att ha spenderat fyra månader på psyk-avdelningen på sjukhuset efter ett självmordsförsök. Hon tar upp bekantskapen med sin äldsta vän Chloe och börjar hänga med henne och hennes gäng. Vad de vet så har hon varit i Frankrike i fyra månader. Nu ska hon vara normal.
 
Alltså, den här serien blandar allvarliga saker med humor och gör det perfekt. Jag älskar doodlingarna som dyker upp ibland, när man liksom ser in i Raes tankar, för hennes tankar är så himla roliga. Jag älskar att de också tar upp ämnen som nog kan ses som tabu. Jag älskar karaktären Danny. Och Finn (♥). Och Tix. Och Chop. Etc etc etc. Igår kväll började jag kolla och nu är jag på säsong 2. Den är 3 säsonger och 16 avsnitt totalt (vad jag vet så kommer ingen mer säsong), så ni som liksom bara tänker "vad jobbigt det är att börja kolla på en serie som gått flera säsonger redan" - tänk om.
 
Over and out. Kolla på den!

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0