Divergent.

Fantastiskt bra bok är vad Divergent är - en favorit i bokhyllan! Kunde knappt släppa den ifrån mig när jag väl börjat läsa den. Boken påminner lite grann om Hungerpelen (kanske just för att de är inom samma genre och så) och den gillade jag ju också. Divergent utspelar sig i ett framtida Chicago som är uppdelat i fem olika "factions" - vilken faction man hamnar i beror ungefär på din personlighet. I boken får man följa Tris som ska välja faction. Det är väldigt svårt att förklara boken märker jag, men den är sjukt bra i alla fall. Jag rekommenderar verkligen att ni läser den!
 
Beställde uppföljaren (Insurgent) alldeles nyss, men den kommer ju inte att komma förrän efter de röda dagarna tyvärr. Skrev igår att jag hade några sidor kvar och jag tror jag väntar med att läsa de eftersom jag inte kommer att få läsa tvåan förrän nästa vecka...
 
Divergent kommer förresten som film år 2014 och jag vet inte riktigt vad jag tycker om valet av skådespelerska som ska spela Tris. Hon ser inte ut som jag föreställt mig (fast det gör de väl i och för sig nästan aldrig i filmatiseringarna) och sedan så är jag inte så förtjust i Shailene Woodley annars. Men förhoppningsvis blir jag positivt överraskad!

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0