You against me.

http://4.bp.blogspot.com/-8P9gKa5-CxA/TpM3mhzhQDI/AAAAAAAAEVU/8mWfdSkFZDQ/s1600/9972776.jpg

 

Ett tips för den läsarsugna! You against me av Jenny Downham heter boken som jag varmt vill rekommendera. Den här recensionen beskriver vad jag tycker om boken (förutom det om boken Innan jag dör, för den har jag inte läst ännu). Boken utspelar sig i England och handlar om Mikey och Ellie (är skrivet ur bådas perspektiv). Mikeys syster har blivit våldtagen och Ellies bror är killen som står anklagad för att ha gjort det. Mikey och Ellie träffas och allt blir komplicerat när de börjar gilla varandra. Om man inte vill läsa den på engelska så finns boken även på svenska och heter då istället Älskar - hatar.


Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0