A weekend in London.

När vi kommit fram till hotellet och tagit på oss pyjamas tog jag denna vackra bild (på tischan står det "jag är en nörd" för den som inte kan japanska - jag fick den av en vän i Liverpool). Jag kom fram till London vid ungefär halv fem, men tyvärr kom inte Rebecca fram förrän vid åtta på grund av snöstormen i Sverige. Efter några om och men möttes vi i alla fall upp i Earl's Court (samma område som jag bodde i förra gången).
 
Lördagsmorgonen började vi med en frukost på Starbucks (vi åt där varje morgon). Efter det var vi till M&M's World och kände oss som små barn igen. Godiset var lika mumsigt som alltid. Jag körde på färgkombon lila, rosa och grått medan Rebecca körde på den svenska flaggan.
 
Julstämningen i London var på hög nivå. Här och där spelades julmusik och överallt var det pyntat. Mysigt!
 
Mer julstämning!
 
Söndagen började vi i Notting Hill. Gick lite på Portobello Road Market, sedan tog vi tunnelbanan vidare till andra äventyr. Som ni ser på bilden var det faktiskt ganska tomt, vilket var en ovanlig syn. Vi råkade vara i London en helg då det var fullsmockat med folk överallt (nog för att det brukar vara mycket folk, men denna gång var den ännu mer) troligen på grund av att julen närmar sig.
 
Vi åkte närmare bestämt bort till Westminister. Gick förbi Big Ben och London Eye för att sätta oss på ett café som jag berättat om förut.
 
Fikasugen Lisa? Jaaaaa! Vi delade på en chocolate cake och fruit tart. Mumsigt värre!
 
Vi var till Hype Park på söndagskvällen. Det var riktigt fint vid solnedgången! Det är förresten inte London Eye ni ser på det ena fotot, utan det är bara ett vanligt parisehjul. De har ett tivoli i parken just nu, men vi var aldrig inne där dock.
 
Två aningen trötta tjejer på Heathrow (man kan inte direkt gissa att dessa två bilder är tagna där) som väntar på mat får avsluta detta inlägg. Vi spenderade hela måndagen ute vid Stratford i ett shoppingcenter innan det var dags att dra sig till flygplatsen. Tog inga bilder där eftersom ja.. det var ett shoppingcenter (därav bara två bilder från måndagen).

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0