Jag har valt!

Ledtrådar: Hey Jude, Here comes the sun, Let it be, Yellow Submarine. Vet ni vilken stad jag har valt? The Beatles-medlemmarnas hemstad. 
 
Jag kommer att plugga i Liverpool! Jag åker dit den sjunde september och åker hem den sjunde december. Jag känner mig glad, nervös, skraj och har en massa andra känslor, men jag är nog mest exalterad. Jag kommer att gå en Cambridge examenskurs (vilket är en officiell examen). Detta betyder dock att jag inte kommer att vara borta ett halvår, utan 3 månader (13 veckor), men sedan kan jag förlänga min vistelse om jag vill och byta till intensivkurs. Men i och med CAE (Certificate of Advanced English) blir det svart på vitt med mina kunskaper, vilket är bättre än intensivkursen (då får man ju bara ett diplom tror jag).
 
Alla papper och så är inte riktigt klara ännu, kontakten jag har på ESL ska anmäla mig och sedan får jag papper om CSN från honom som jag ska skicka in med mina gymnasiebetyg. Sedan ska flyg bokas, kommer nog få åka till Manchester och ta buss därifrån till Liverpool då det är lite svårt med flyg just till Liverpool.
 
Åh, det här kommer bli toppen!

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0