London 2013 | Del 1

Jag delade rum med Anton och detta ovan är vårt rum. Ser kanske inte så stort ut på bilden, men det var väldigt stort för att vara i London. Det bästa hotellet som jag varit på i London hittills: City Continental Kensington London. Ligger i Earls Court, supernära tunnelbanestationen.
När man kom tillbaka till hotellet efter en dag ute på Londons gator kunde det se ut såhär. Humorn på topp alltså. Ser ni såret på min arm förresten (nästan läkt där som tur är)? Det första jag gör när vi landat är att råka skära upp armen med min nagel. Kändes lite olustigt att gå runt med ett plåster precis där kan jag ju säga. Brände handen på en lampa och tungan på kaffe också.
Vi var ute och gick på Londons gator också, självklart. Här är Stefan och Anton när vi väntar på Benjamin som är inne i en pytteliten skivaffär.
Här är alla goa' pojkar som jag reste med: Stefan, Ludwig, Anton och Benjamin. I bakgrunden skymtar Buckingham Palace. Bilden är från i fredags när vi åkte runt med tunnelbanan till alla sevärdheter.
Här har ni en aning suddig bild på mig (en av de få från systemkameran), jag var ju också med liksom. Ser ut som att jag sitter och ber, men jag håller på med mobilen. Och Anton löser korsord. Medan Ludwig sitter och fotar oss.
En vanlig dag i tunnelbanan. Eller inte. Det brukar oftast inte vara såhär tomt. Men det är så himla smidigt med tunnelbana så ett Travelcard eller Oystercard är ett måste. Vi hade ett sjudagars-travelcard som vi beställt hem innan vi åkte (för att slippa stå i kö för att köpa), vilket jag tycker är smart om man är turist eftersom man åker runt så mycket. Bor man där är det ju smartare med ett Oystercard som är ungefär som ett busskort här i Sverige.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0