London 2013 | Del 3

Jag fotograferade med mobilkameran också, oftast när jag var för lat för att ta upp systemisen. Den här bilden har ju dock inte jag tagit som ni kanske förstår. Anton tog den här bilden på mig och Stefan första kvällen när vi skulle tillbaka till hotellet efter att ha ätit. Stefan är jättesur som ni ser. Eller så var han inte det.
Det här fotot har Anton också tagit. Jag förstörde för honom när han skulle fotografera omgivningen. Mer än en gång under resan om man säger så.
Jag fösöker att inte dricka så mycket kaffe nu för tiden på grund av magen, men två kaffe blev det i alla fall under vistelsen i London. Den ovan var den (ökända) som jag brände tungan på. Jag heter förresten Lisa med Z nu.
Vi har ju självklart ätit mat under veckan också. Blev en hel del skräpmat, någon form av hamburgare typ varje dag. Och Subway tre dagar i rad. Andra bilden: kanske inte syns jättebra, men det var otroligt små pommes (skinny fries). Sista bilden: en av de få dagarna det inte blev skräpmat hela dagen (vi åt ju två gånger per dag), Angus Steak House. Så. Himla. Gott. Har ätit där varje gång jag varit i London.
Jag var inte den enda som förstörde folks bilder. Ludwig gjorde det också. Förresten, om man gör sådär med fingrarna så betyder det ungefär "up yours" i London. Så om ni ska beställa två av någonting och vill vara tydliga, visa inte sådär med handen. Vänd på den i sådana fall. Då säger ni bara "peace". Annars blir engelsmännen inte så glada på er.
En dag åkte det helt plötsligt förbi en massa folk (omkring hundra personer) med rollerblades när vi skulle gå över gatan vid vårt hotell. Anton hann med att knäppa ett foto. Jag stod bara där alldeles förvånad.
Vi åkte hem till Sverige lördagskväll. Och jag var jätteglad som ni ser. Nejdå, det skulle ändå bli lite skönt att få komma hem (även om jag gärna stannat), men jag var mest irriterad för det var en brittisk skolklass med på planet som inte kunde hålla tyst. Flygresan spenderades med musik i öronen och sovande. Så slapp jag mini-britternas skrikande. Men fick världens nackvärk.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Tummen upp! Roligt att få se korten. :)

2013-06-03 @ 19:43:08

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0