EF och ESL.

Snart är studenten här, både längtar och bävar inför den. Snart måste jag ju bestämma mig för vad jag vill göra efter studenten och det är ju inte lätt. Jag vet knappt ens vad jag vill bli när jag "blir stor". Har tidigare nämnt här att jag har tänkt att studera utomland till hösten. Jag har fortfarande inte bestämt mig för vart jag vill åka eller vad jag ska välja för kurser, det är ju så svårt!
 
Det lutar mest åt London eller någon annan stad i England (surprise, surprise). Var det blir beror mest på kurserna, kostnaderna och boendet. Jag var mest inne på att åka med EF förut, men nu lutar det mest åt ESL istället. Jag tror jag ska ta någon form av Cambridge-examen eller/och gå en intensivkurs alternativt en individuell kurs (Cambridge-examen tar ju bara några veckor, så borde kunna göra både och), får se vad det blir. Ska försöka att verkligen bestämma mig så att jag kan åka till hösten!

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0