Liverpool | Del 2

Såhär bodde jag medan jag var där. Väldigt bra hotell tyckte jag, hotell i England har en tendens att vara shabbiga, men det fick jag inte känslan av här. Låg precis i centrum också, vilket var den största anledningen till varför jag valde det. Bonusen var den stora tv:n som jag hade på (visade ju massa bra sit-coms) på kvällarna och somnade till. Det här var hotellet jag bodde på.
 
Vad jag sov i? Min (skrynkliga) Liverpool FC t-shirt såklart (som jag köpte i London i december innan jag åkte hem).
 
Från York har jag faktiskt inte så många bilder heller (tog inte mycket bilder överhuvudtaget), men har bilder från York Minister i alla fall. Känns alltid som att vara inuti Hogwarts när jag besöker kyrkor/katedraler i England. En sidnot: väldigt svårt att få en bild på kyrkan framifrån på grund av att den är stor och att det är en massa träd framför, gav upp och tog denna ovan.
 
Inuti. Vackra detaljer överallt!
 
Vi gick upp i tornet (275 trappsteg som det stod i broschyren man fick, jobbigt men himla värt det tack vare den fina utsikten). Först gick man upp för en massa trappor, sedan var det som en gång vid taket som man skulle gå över för att komma till resten av trappan. Höjdrädda jag knäppte några bilder därifrån för att försöka distrahera mig själv, men de flesta blev suddiga då jag gick samtidigt.
 
Från tornet. Sedan hade jag inga fler bilder att visa från York. Två-timmars tågresan tillbaka till Liverpool var tortyr, var såååå kissnödig. När vi går av tåget på Lime Street Station säger jag till Jorge att vi får gå fort för annars kissar jag på mig och så säger han "du vet att det fanns en toa på tåget väl?" Ehm... nej... (tyvärr).
 
De här tre bilderna från Liverpool Cathedral får avsluta inlägget. Förra gången jag var där uppe (var ju där tillsammans med Maria i höstas) var det soligt, men denna gång var de ganska molnigt som ni ser, fast solen tittade fram i alla fall (hade öste ner regn ungefär en timme innan). Blåste dock nästan lika mycket som förra gången. Symboliserar väl hur vädret brukar vara där.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0