2014 | Året i bilder

Efter jul, nyår och allt så tog jag tag i det där med jobb. Jag skickade in CV och fick svar dagen efter. Sedan började jag på jobbet några dagar senare, där stannade jag ju som ni vet till september. Vad var det som jag jobbade med nu igen? Var kundtjänstmedarbetare på ett stort företag (vill inte skriva ut namnet här). Satt på kundtjänst och tog emot samtal om bredband, bredbandstelefoni och TV.
 
Åkte ut till sjön och tog några vintriga bilder i början på februari. Har knappt rört systemkameran detta år tyvärr, är mest mobilkameran som åkt fram.
 
Känns som att allt jag gjorde fram till september var att jobba, jobba, jobba. Ibland gjorde jag annat dock, som att fira födelsedagar bland annat. Första bilden: hur jag såg ut på morfars födelsedagsfirande. Andra och tredje bilden: sockerchocks-tårtan vi åt och hur jag såg ut när vi firade mormors födelsedag.
 
Påsken, som var så solig och fin, jobbade jag. Hann med lite "firande" ändå.
 
Midsommarhelgen spenderades i sommarstugan med familjen då jag var ledig från jobbet då (eller snarare, inte schemalagd då, som tur var). Skönt att komma bort ifrån allt och bara kunna vara.
 
Sommaren... åh, sommaren. Jobbade ju mest, men hann med att njuta lite av sommaren ändå.
 
I slutet på juli gick jag på min tre veckor långa semester. Tog det för det mesta bara lugnt och gjorde ingenting, vilket var skönt. Inga måsten, utan bara kunna vara.
 
Var en sommarkväll på ledigheten ute och åt med min mamma, moster och bror dock. Matchade drinken färgmässigt med mina kläder som ni ser.
 
Under min semester bokade jag en spontan resa till Liverpool sista veckan av ledigheten. Träffade Jorge igen och under dagarna där hann vi med en dagstripp till York också. Och nästa år bär det ju av tillbaka till Liverpool igen - tillsammans med Medina!
 
Några dagar efter att jag kommit hem från Liverpool var min semester slut, men det blev bara två veckor till på jobbet då jag började universitetet istället. Allting hände så fort där ikring. Jag ansökte till universitetet (ämneslärarprogrammet för den som glömt) under semestern och just när jag nästan gett upp om att det skulle finnas en plats så fick jag besked att jag kommit in. Fick mailet strax innan jag skulle åka till jobbet, sedan gjorde jag bara en arbetsdag till efter det. Veckan efter var det universitetsstudier som gällde.
 
De enda två sakerna jag saknar med jobbet: kollegorna (!!!) och en inkomst.
 
Det bästa beslutet jag tagit. Efter månader på ett jobb som jag inte trivts med fick jag äntligen göra någonting annat, någonting som jag faktiskt vill göra. Det var som att en tyngd som hängt över mig i flera månader lättat. Jag mådde inte längre dåligt när jag skulle gå upp på morgonen. Bild härifrån förövrigt, men redigerad av mig (hade ingen bild på universitetet själv).
 
Sedan fyllde jag tjugo år.
 
Gjorde lite uppfräschning här på bloggen. Ny header (med denna bild i ↑), ny meny, nya fonter osv.
 
Var ute på långpromenad med min faster och fiaskrutten (Zelda) ovan en höstdag.
 
Gick mot litelite mörkare med rödare ton i hårfärgsväg och tillbaka till kortare hår på senhösten. Kan det inte alltid hålla sig såhär? Liksom frysa tiden på håret. Slippa klippa det och färga det, tack.
 
Mestadels under hösten har jag ju pluggat. Och på det har jag ju inga bilder. Så detta får väl symbolisera det på något konstigt sätt.
 
Luciafirande hemma hos mormor och morfar med håret uppsatt i två tofsar.
 
Var till London (och en dagstripp till Oxford) med Anton innan jul, som ni borde komma ihåg eftersom det var så pass nyss.
 
Och sedan firade jag jul med familjen som ni också vet.
 
Så var år 2014 nästan slut, inte ett av de bästa åren kanske, men lärorikt ändå. Här är sammanfattningarna från 2013, 2012 och 2011.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0