Allegiant.

Jag älskar verkligen Divergent-bokserien. Fick den sista delen i julklapp förra året, men hade hört lite spoilers som gjort att jag inte ville läsa den, för det kändes som att det skulle förstöra vad jag tyckte om de andra två böckerna. Jag läste ungefär en tredjedel i somras, men slutade sedan, ville inte läsa slutet. I onsdagskväll och igår förmiddag så läste jag dock klart den. Äntligen tänkte väl Medina, som tjatat på att jag ska läsa den. Direkt när jag läst ut den skickade jag meddelande till henne: *spoilers* (alltså jag skrev inte ordet spoilers, men ni fattar) samt "jag har läst ut den"!
 
Jag har sådana blandade känslor om den. Den är inte lika bra som första eller andra boken på vissa sätt, men på andra sätt är den mer intressant som att man får förklaringar på så många saker som varit frågetecken i de andra. Sedan kommer slutet på boken som... ja, det är inte ett slut som jag gillar. Jag är inte okej med det, men på något sätt kan jag förstå varför hon skrev det slutet. Man kanske inte vill ha ett slut som de flesta böckerna har. Ett för "klyschigt" slut. Ändå... inte ett slut som jag gillar speciellt mycket. Och det förstör böckerna lite för mig (slut jag inte gillar gör alltid så för mig - förstår ni varför jag dragit ut på att läsa den?). Låtsas som att jag inte läst slutet istället.
 
För att avsluta med någonting positivt: jag älskar att det är skrivet ur både Tris och Tobias perspektiv. Älskar när böcker är skrivna ur fler än ett, blir väldigt intressant så.

Kommentarer
Postat av: Medina

ÄNTLIGEN!!!!! :D <3

Svar: Hihi, jaaaa! :D
Lisa

2014-12-24 @ 23:37:57

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0