London 2014.

I lördags, efter ett väldigt tidigt morgonflyg (halv sju) och en tågresa från flygplatsen in till London, så checkade Anton och jag in på hotellet vi skulle övernatta på våra dagar där. Vid bodde i ungefär det området jag bott på de senaste gångerna (en tunnelbanestation ifrån Earls Court denna gång). Detta hotell blev det, ett väldigt bra budgethotell enligt min mening. Bytte regnigt Sverige mot soligt England dessutom (i alla fall den dagen).
 
Vid Oxford Street var det juligt (och väldigt mycket folk som vanligt). Tog knappt några bilder alls denna dag, då jag mest gick på sparlågor på grund av gått upp halv två på natten för att åka iväg till flygplatsen. Vi lyckades på något sätt i alla fall ha energin att gå omkring och shoppa julklappar och lite eget (läs: jag shoppade och Anton följde med). Gick tillbaka ganska tidigt till hotellet, tror vi somnade (läs: däckade) innan klockan nio...
 
Andra dagen, alltså söndagen, åkte vi utvilade iväg till Oxford som inte ligger så långt bort från London (lite mindre än 1,5 timme med buss beroende på trafiken), Himla mysig stad! Universitetet var inte öppet på grund av jullov, så vi såg inte så mycket av det tyvärr, och annat sevärt stängde tidigt. Vi knallade runt i alla fall (lite julklappsshopping hanns med också) och bara tog in omgivningen. Jag tog lite bilder när det slutat regna, halva tiden regnade det, men det blev inte så många tyvärr på grund av det. Sedan bar det av tillbaka till huvudstaden...
 
...och mat på GBK (Gourmet Burger Kitchen). Sååå goda burgare! Tog kycklingburgare denna gång. Och deras skinny fries, så mumsiga på grund av så krispiga.
 
Måndagen så strosades det runt vid Portobello Road och sedan ett snabbt stopp vid Baker Street (där det var massa Sherlock Holmes siluetter)...
 
...och efter det gick vi längs Themsen med utsikt över Big Ben och Parlamentet (grått och trist kanske, men var över tio grader så kallt var det inte!)...
 
...sedan shoppades det (inte bara M&Ms dock)...
 
...var borta vid Marylbone High Street där det var juligt (där finner man min favoritbokhandel i London - Daunte Books)...
 
...och så var vi turistiga på Madame Tussauds (som var anledningen till att vi stannade på Baker Street tidigare på dagen, vi skulle kolla en sak med biljetterna). Anton ville dit, så jag följde med såklart. Tog inte fram systemkameran, men tog tusen miljoner mobilbilder (och jag har typ samma ansiktsuttryck på alla bilder ser jag nu). Rolig grej, men kanske inte riktigt värt pengarna (vi bokade online, så fick det ju billigare än om man köper på plats, men ändå... nja, lite överpris).
 
...avslutade måndagen med middag på min favorit - Angus Steak House. Mumsigt som vanligt! Förklaring till högra bilden: kyparen kom precis när jag bad Anton ta ett foto på mig (awkward).
 
Sista dagen hann vi inte med jättemycket, men vi behövde inte stressa i alla fall eftersom vi hade ett flyg klockan 18. Så några timmar kunde vi göra något på. Vi åt frukost, gick omkring i Kensington Gardens och julklappsshoppade i sista minuten innan vi behövde åka till hotellet och hämta väskorna för att åka till flygplatsen.
 
Så var denna London-resa slut. Tyvärr. Och det var också slutet på denna bildbomb.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0