15 maj.

Igår, på Kristi Himmelfärdsdag, bakade jag en paj. En rabarberpaj, såklart, eftersom det är säsong för svensk rabarber nu. Sedan åts den tillsammans med vaniljsås (orkade inte göra egen, den på bilden var väldigt god dock), eller kanske tvärtom, sås med paj. Sommarkänslor fick man i alla fall. 
 
Detta recept följde jag mer eller mindre ifall någon vill efterapa.
 
Idag efter att jag klippt gräset, plockade jag några blommor och tog in. Jag vet att gullvivor (de gula och röda) är fridlysta, men de växer fritt på gräsmattan så de skulle ändå ätit upps av gräsklipparen. Att bara gå ut och hämta blommor istället för att köpa en bukett, det är somrigt det. Och så luktar det ju nyklippt gräs också, bara det liksom.
 
Förutom gräsklippning och blomplockning har dagen mest spenderats i läsfåtöljen med en bok framför mig. Nu ska jag kolla på säsongsavslutningen av Grey's som jag hört ska ge lite bättre avslut till Derek (hoppas det!). Sedan lite senare blir det en promenad med Medina. Och på tal om henne, idag är det en månad kvar tills vi åker till England tillsammans. Woohoo!
 
Det var allt för nu, over and out.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0