Unbroken.

Igår tittade jag på den verklighetsbaserade filmen Unbroken. Den handlar om OS-atleten Louis Zamperinis kamp under andra världskriget med tillbakablickar på barndomen och triumferna som friidrottare. Efter ett motorfel krachar hans flygplan i havet och han överlever mer än en månad (47 dagar) på öppet hav. Han blir sedan "räddad" av ett japanskt krigsfartyg och resten av kriget (mer än två och ett halvt år) spenderas i japanska fångläger där han tvingas utstå brutal misshandel, tvångsarbete och svält.
 
Jack O'Connell spelar huvudrollen i filmen regisserad av Angelina Jolie. O'Connell briljerar (han kommer bli något, jag lovar!) i en film som trots en intressant historia (jag kan inte sluta fascineras över den!) saknar något. Den kommer inte in på djupet så som man skulle vilja att den gjorde. Missförstå mig inte här, det är en väldigt bra film, men det är ungefär som att äta god mat som man ändå tänker att det saknas någon krydda i. Det lilla extra. Den saknar det där som får en att säga "wow". Fast ändock värd att se tack vare skådespelarinsatserna i filmen och om man gillar att se filmer där en person inte låter sig brytas ner trots motgångar (minst sagt).
 
"If you can take it, you can make it"

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0