3 serier.

Hösten betyder nya serier. Jag är lite besviken detta år faktiskt, det är inte så många serier som jag känner "wow, denna vill jag se". Än så länge är det (bara) tre serier som jag har fastnat för och som jag därför vill rekommendera er.
 
Mr. Robot - Hur ska jag beskriva den här serien? Den är svår att sätta ord på tycker jag. Men... en otroligt välgjord serie som är spännande och provocerande, kanske? Hur påverkas samhället av teknologi, företagsdominans och människors ignorans? Sjukt bra i alla fall. Se den! Läs mer om den här.
 
Limitless - Bygger på filmen med bl.a. Bradley Cooper från 2011 (den utspelar sig efter händelserna i den), men jag tycker inte att man behöver ha sett filmen för att kunna följa serien. Vad händer när man tar en drog som gör att man kan utnyttja hjärnans fulla kapacitet? Det får Brian reda på. En ganska lättsam serie trots handlingen, men ändå spännande. Läs mer om serien här.
 
Quantico - En serie om FBI-rekryter på träningsbasen Quantico. Grand Central Station sprängs och en av dem tros vara en terrorist, men vad har egentligen hänt? Spännade serie som har det där "man kan inte lita på någon"-grejen. Den är inte som Criminal Minds, men jag tror ändå att fans av den serien skulle gilla denna (det gör jag i alla fall). Läs mer om den här.
 
Ps. 1 Serier som jag tänkt att spana in (vissa har inte börjat sändas ännu), bl.a. Blindspot, Heroes Reborn, Lucifer och Scream Queens.
Ps. 2 GILMORE GIRLS KANSKE FÅR EN REVIVAL PÅ NETFLIX!!!!!

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0