Delirium.

Okej, här kommer en tusen år försenad recension (bättre sent än aldrig som man säger) av Delirium som jag köpte när jag var i London. Delirium är den första boken i en trilogi som handlar om en framtid där kärlek anses vara en sjukdom (som måste botas). När man är arton år får man ett botemedel och tilldelas en partner. Man följer Lena Haloway som har bara några månader kvar tills det är hennes tur att genomgå behandlingen. Men det otänkbara händer - hon blir kär.
 
Jag läste ut boken på bara ett par dagar. Den var riktigt, riktigt bra! Början är lite seg, men sedan så börjar det hända mer och då är man fast. Gillar man dystopier är denna trilogi definitivt inte något man får missa!
 
Jag har den andra boken (Pandemonium) i serien också, har inte börjat läsa den ännu dock. Har inte läst i en bok sedan resan till Rom. Är inne i en lässvacka just nu. Vet inte varför, men har inte haft någon som helst lust till att läsa. I alla fall, jag funderar på om jag ska beställa hem den sista boken innan jag åker och ta med båda två och läsa i Liverpool.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0