Books from London.

Jag shoppade inte så mycket i London, men tre böcker blev det i alla fall (+ en kjol och lite småkrams). Klassikern To kill a Mockingbird, Before I fall och Delirium.
 
Before I fall är den enda av de som jag hunnit läsa ut och jag tyckte verkligen om den! Som någon hade skrivit: en blandning av Groundhog Day (den filmen är jag dock inte så förtjust i) och The Lovely Bones. Boken handlar om Sam Kingston som upplever sin sista dag om och om igen. Kanske låter lite tjatigt, men det är det inte. Man får följa hur hon utvecklas som person och rättar till misstag. Vill inte säga för mycket, utan läs den istället!
 
Delirium (skriven av samma författare som Before I fall) började jag läsa på igår, så en recension kommer väl upp inom en snar framtid!

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0