Lake District.

Klockan nio på morgonen lämnade vi Liverpool för en dag i Lake District. Efter ungefär två timmar med buss var vi framme.
 
Bussen parkerade en bit utanför byn (som jag inte kommer ihåg namnet på). Kanske hundra meter från parkering så finner man en sjö (som jag inte kommer ihåg namnet på heller). Hann knäppa några foton innan vi skulle traska in till byn.
 
Sedan kom vi fram till byn-utan-namn. Och vi fick ungefär en timme att utforska den och äta lunch innan vi skulle traska upp på fjället/berget (jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det).
 
Vi gick runt lite i byn, sedan gick vi till en park och satte oss och åt lite och tog det lugnt. Fick lite höst-känslor när vi satt i parken. Och det kändes nästan som att vara i Sverige när jag såg ekarna som börjat gulna.
 
Sedan var det dags för vandringen.
 
Vi tog en paus. Det var under pausen som Maria upptäckte att hennes kreditkort var borta, så hon gick tillbaka. Och jag fick gå själv till toppen (det var inte riktigt den högsta punkten men, men) tillsammans med de andra.
 
Det var en riktigt vacker vy där uppifrån, men det hade varit roligare om Maria hade varit med upp dit. Jag kunde inte njuta så mycket för att jag undrade mest hur det gick för henne (och hoppades att hon inte skulle gå vilse, hon har nämligen inte det bästa lokalsinnet). Men som sagt så var vyn otrolig!
 
Sedan gick vi tillbaka till bussen. Och jag mötte Maria som stod och pratade med några poliser. Hon hittade som ni vet inte sitt kort, men hon gjorde en anmälan att hon tappat det. Vid halv fem åkte vi med bussen hem till Liverpool (sov väl 95% av tiden). Drygt två timmar senare var vi framme. Kom tillbaka många foton och en påse Butter Fudge rikare.

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0