Lite blandat från fredagen.

Var ju till den italienska restaurangen igår. På bilden ser ni efterätten (ser dock ut som att det bara är grädde, grädde, grädde, men det var det inte) och vackra Maria i bakgrunden. Det har liksom blivit lite som vårt lilla place - bra priser, god mat, trevlig personal och mysig atmosfär. Måste bara ta reda på (läsa på skylten utanför) vad det heter någon gång.
 
När vi var till skolan igår på eftermiddagen för att skriva upp oss till Lake District-trippen, så tänkte vi att när vi ändå var där så kunde vi ta varm choklad samt te ute i trädgården. Satt i bara T-shirt till en början (sedan blev det lite svalare så då tog jag på jackan). Jag får känslan av att det är för kallt att göra det i Sverige nu.
 
Vi var ju till biblioteket också. Kan ju säga att så där ser ju inte biblioteken jag varit på i Sverige ut. Nedan ser ni bilder från taket också.
 
Inte lika fantastisk vy som från katedralen. Men den duger.
 
Dessa två bilder föreställer Town Hall och någon annan viktig byggnad, kommer inte ihåg exakt nu vad. Man ser de när man går längs floden i alla fall.
 
Vi hittade en ny vän. En Bananalama (update: de heter Sumperlambanana), som man hittar lite överallt här i Liverpool. Man kan väl säga att det är lite utav en symbol för Liverpool.
 
Och medan solen gick ner satt vi vid floden. Sedan var det dags att möta Pascal, Emanuell och några andra - men det har jag inga bilder ifrån. En härlig fredag helt enkelt!

Kommentarer

Om du har några tankar du vill dela med dig av:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0